کد خبر: ۱۲۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 09 November 2015

معاون اداره کل امور اتباع و امور مهاجرین خارجی استان البرز از رایگان شدن بیمه سلامت برای اتباع خارجی این استان که دارای بیماری های خاص هستند، خبرداد.

به گزارش ایرنا، سعید صفری روز دوشنبه در نشست هماهنگی اجرایی بیمه سلامت امور اتباع خارجی (افغانستانی وعراقی)استان البرز افزود: تمام تلاش این اداره کل افزایش رضایت جامعه هدف و از طرفی ارائه خدمات مطلوب و خداپسندانه در چارچوب قوانین به اتباع خارجی است.

وی ادامه داد: بررسی نحوه ثبت نام و پیشبرد اهداف برقراری بیمه سلامت ویژه اتباع خارجی به مدت شش ماهه در سراسر کشور انجام می شود.

این مسئول گفت:اقدامات موثری نیز در خصوص اتباع خارجی بی بضاعت مورد نظر قرار گرفت که می توان به رایگان بودن این بیمه جهت اتباع با شرایط بیماری خاص اشاره کرد .

وی خاطرنشان کرد: باهماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ، بیمه سلامت و اداره کل امور اتباع و امور مهاجرین خارجی استان البرز شرایطی فراهم شده که با همکاری این سه نهاد در رابطه با اتباع خارجی مقیم استان اقدامات مفید و رضایت بخشی صورت گیرد.

صفری گفت:تمامی پناهندگان دارای مجوز ساکن استان در آینده نزدیک می توانند به طرح بیمه سلامت دسترسی داشته باشند و از خدمات بستری و بستری موقت مشابه خدماتی که به هر ایرانی ارائه می شود بهره مند شوند.

وی اضافه کرد:همچنین پناهندگانی که از بیماری های خاص رنج می برند (هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس) از بسته بیمه پایه بهره مند خواهند شد، این بسته شامل تمامی خدمات بستری، بستری موقت و خدمات پاراکلینیکی است.

لازم به ذکر است که بخشی از هزینه های اجرای این طرح توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تامین شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار