کد خبر: ۱۲۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 14 November 2015

رئیس شورای شهر کرج گفت: اگر معتمدین محلات افزایش یابد و اختیارات تصمیم‌گیری به آن‌ها داده شود، می‌تواند در پیشرفت فعالیت‌های مدیریت شهری بسیار مفید واقع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود دادگو در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، در مورد تخلفات برگزاری انتخابات شورای شهر کرج، اظهار داشت: ما تابع قانون هستیم و اگر می‌خواهند شورا را منحل کنند، نیز بکنند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی که تخلف کند باید پاسخگو باشد، افزود: در مورد مصوباتی که در شورا مصوب می‌شود، فرمانداری ناظر است و وظیفه تایید و عدم تایید مصوبات را برعهده دارد.

رئیس شورای شهر کرج، با تاکید بر اینکه آنچه در کرج کمتر به آن توجه می‌شود، مطالعه قبل از اجرا است، تصریح کرد: انجام کارهای سلیقه‌ای، بدون آمارسنجی و نیز در نظر نگرفتن طرح جامع ترافیک از جمله مواردی است که در کرج دیده می‌شود و نمونه بارز این موضوع پروژه‌های عمرانی و تقاطع‌های غیرهمسطحی از جمله پل شهدای روحانی است.

وی گفت: هر تقاطع غیرهمسطح و سایر اقدامات که برای ترافیک شهر کرج انجام می‌شود و هزینه زیادی به دنبال دارد، باید در قطار شهری هزینه شود.

وی در مورد اشتغال نزدیکان مسئولان در سیستم مدیریت شهری، یادآور شد: مراجع مختلف در حال پیگیری این موضوع هستند که البته در تمامی دستگاه‌ها تعدادی هستند که از نزدیکان خود به تعداد محدود به عنوان امین استفاده می‌کنند و اگر تعداد آن‌ها بیشتر شده تذکر دهید تا پیگیری لازم را انجام دهیم.

دادگو با بیان اینکه مشکل اساسی در مورد باغ سیب این است که حرف واحدی در این زمینه گفته نمی‌شود و چندین مرجع در حال پیگیری این موضوع هستند، خاطرنشان کرد: شورای شهر کرج تا جایی که می‌تواند مطالبه و مقاومت می‌کند تا کاربری این باغ حفظ شود و در این راستا دادستان کرج نیز تاکید داشته کاربری باغ سیب به طور کامل حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه عوارض ماده 100 شهرداری کرج در 6 ماهه اخیر 350 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: البته این درآمد کاذب است و باید به درآمدهای پایدار اتکا داشته باشیم و در این راستا بهترین درآمد پایدار کاهش هزینه است و این به معنای قطع اضافه‌کاری کارگران نیست و باید معقول باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در شهرداری‌ها کدهای درآمدی وجود دارد که در شهرداری کرج تاکنون 20 مورد از آن‌ها صفر است، یادآور شد: ارزانی تخلفات سبب افزایش تخلفات می‌شود و به نظر بنده میزان جریمه‌ها باید بالا رود تا به جای جریمه، تخریب صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دریافت وام مدیریت شهری برای اجرای پروژه‌ها از نقاط مثبت آن است، تصریح کرد: بزرگنمایی در مورد خدمات شهرداری نباید انجام شود، چراکه اگر مصوبات شورا نباشد، کاری انجام نمی‌شود و مجموع اقدامات نتیجه فعالیت‌های درست شورا و شهرداری است.

دادگو بیان کرد: در مورد کاهش اعضای شورای شهر با مجلس شورای اسلامی موافق هستم چراکه اعتماد و اطمینان به شورای شهر نداشتیم و بهای لازم داده نشد و مدیریت واحد شهری اجرایی نشد و کاهش اختیارات از 36 به 16 مورد نیز گویای این امر است.

وی خاطرنشان کرد: معتمدین محلات اگر افزایش یابد و اختیارات تصمیم‌گیری به آن‌ها داده شود، می‌تواند در پیشرفت فعالیت‌های مدیریت شهری بسیار مفید واقع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به احداث دریاچه مصنوعی در کرج، گفت: طرح اولیه اجرای دریاچه مصنوعی به 20 سال پیش بازمی‌گردد و محاسبه شد که آب‌های حاصل از سپتیک‌های مناطق جمع شود که اجرایی نشد و پس از سایر اقدامات، در نظر داریم از سهمیه‌ آب پایانه بیلقان برای این موضوع استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار