کد خبر: ۱۲۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 14 November 2015

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم توسعه شهر با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر است، گفت: بدون حضور این افراد با توجه به بودجه‌ای که در اختیار شهرداری کرج قرار دارد، امکان توسعه فراهم نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، غفور قاسمپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: دیدگاه ما بر این است که توسعه و پیشرفت شهر با حضور رسانه‌ و مطبوعات تحقق می‌یابد و مسیر دستیابی به توسعه و پیشرفت را کوتاه کرده و تسریع می‌بخشد.

وی با بیان اینکه امید است در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، انتقادات رسانه‌ها به سمت رشد و شکوفایی شهر پیش رود، افزود: نقد دلسوزانه را می‌پذیریم و از آن استقبال می‌کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در مقطع کنونی مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: حوزه حمل و نقل، ترافیک درون و برون شهری، احیای بافت‌های فرسوده، توجه به محیط زیست و فضای سبز، ساماندهی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر، تعیین تکلیف پروژه قطار شهری، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و سد معبر، اجرای کمربندی‌های شمالی و جنوبی از دغدغه‌های اساسی و نیازهای شهروندان کرجی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این موارد باید مورد توجه مسئولان و اهتمام جدی مدیریت شهری قرار گیرد، گفت: امید است در فضای همدلی، همکاری، اتحاد و اتفاقی که در استان حاکم است، بتوانیم نهایت استفاده را در جهت توسعه و عمران و آبادانی شهر کرج داشته باشیم.

قاسمپور در مورد تخلفات انتخابات شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قانون مسیر اعتراضات را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: این اعتراضات با حضور معترضان، ناظران و مجریان انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پرونده این موضوع بسته شد و با توجه به اینکه اکنون نزدیک به انتخابات شورای پنجم هستیم ادامه این موضوع صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه در مورد تقاطعات غیرهمسطح ایجاد شده در شهر کرج انتقادات و اشکالاتی به ویژه به شورای سوم وجود دارد، یادآور شد: در این راستا در فواصل بودجه سال 94 اجرای طرح تحلیل مهندسی ارزش پیش از اجرای طرح، در نظر گرفته شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه در شرایط کنونی فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، افزود: تحلیل مهندسی ارزش شهرداری کرج را مکلف می‌کند تا بر اساس آیین‌نامه اجرایی که در حال آماده سازی است، حرکت کند.

وی اظهار داشت: 55 تقاطع غیرهمسطح در کلانشهر کرج براساس طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک در دستور کار قرار گرفته که قطعا در کوتاه مدت سبب روان شدن ترافیک می‌شود و مشکل ترافیک را به طور کامل حل نمی‌کند بلکه اجرای طرح‌های کلان و اساسی از جمله قطارشهری و کمربندی‌های شمالی و جنوبی شهر، راه حل این موضوع است.

قاسمپور با بیان اینکه در شورای چهارم برای تحقق درآمدهای پایدار اقدامات مناسبی انجام شده، افزود: در بودجه سال 93 و 94 شهرداری کرج تلاش شده وابستگی‌های مدیریت شهری به درآمدهای ناپایدار از جمله فروش تراکم و جرایم کمیسیون ماده 100 را کم کنیم و کدهای درآمد پایدار را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در سال 92 بودجه مصوب یک ساله جهت نوسازی 18 میلیارد تومان بوده که در سال 93 و 94 به 40 میلیارد تومان افزایش یافته، همچنین در سال 92 عوارض پسماند 3 میلیارد تومان بوده که در سال 93 و 94 به 20 میلیارد تومان افرایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون ماده 100 شهرداری کرج با اشاره به اینکه عوارض خودرو در سال 92 مبلغ 3 میلیارد تومان بوده و در 2 سال گذشته به 6 میلیارد تومان افزایش یافته، گفت: امید است با پایان یافتن ممیزی شهر که درحال حاضر در برخی مناطق انجام شده و در سایر مناطق نیز تا 6 ماه آینده به پایان می‌رسد، ردیف نوسازی و پسماند بالغ بر 150 میلیارد تومان افرایش یابد.

وی در مورد بحث سرمایه‌گذاری نیز بیان کرد: ساختار مناسبی در مدیریت شهری به عنوان حوزه مشارکت‌ها و نیز اساسنامه‌ای برای تفاهم با سرمایه‌گذار وجود نداشت و همچنین اراضی مستعد سرمایه گذاری کارسازی نشده بود که با تذکرات شورا به شهرداری در فواصل بودجه اکنون شورای عالی سرمایه گذاری در شهرداری شکل گرفته و ساختار اداری مشارکت‌ها تقویت شده است.

قاسمپور تاکید کرد: بر این اساس به شهرداری ابلاغ شده که ظرف 6 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به کارسازی املاک و اراضی‌ای که مقرر است در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد به شورای اسلامی شهر کرج منعکس کند.

وی اظهار داشت: شورای عالی سرمایه‌گذاری نیز در استان شکل گرفته اما به سبب بی‌تجربه بودن کرج، کار به کندی پیش می‌رود و در این راستا باید از تجربه سایر کلانشهرها از جمله تبریز و شیراز استفاده کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم توسعه شهر با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: بدون حضور این افراد با توجه به بودجه‌ای که در اختیار شهرداری کرج قرار دارد، امکان توسعه فراهم نمی‌شود.

وی در مورد کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر کرج نیز افزود: از نظر بنده کاهش اعضای شورای شهر کرج خوب نیست و در صورت بیشتر بودن اعضای شورا می‌توانیم از آرا و نظرات بیشتری بهره ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار