کد خبر: ۱۳۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 17 November 2015

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز گفت: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در استان البرز نیازمند همکاری مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام شمس الله فلاح ظهر امروز در مراسم تکریم از کتابداران نمونه استان البرز با بیان اینکه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در استان البرز با ضعف‌هایی مواجه است اظهار داشت: برای رشد و توسعه این کتابخانه‌ها نیازمند همکاری و تعامل بیشتر مسئولان به ویژه شهرداری هستیم.

وی افزود: سرانه مطالعه در استان البرز با استانداردها فاصله دارد لذا باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این مهم به درجه مطلوب برسد و نوجوانان و جوانان به مطالعه بیشتر تشویق شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی با برگزاری برنامه‌های مختلف تلاش کرده‌ایم که روند فرهنگ مطالعه را در این استان شتاب بیشتری به خود دهیم، تأکید کرد: هم اکنون دانش‌آموزان تنها کتب درسی خود را برای مطالعه مرجع قرار می‌دهند و این در حالی است که مطالعه کتب غیردرسی نیز می‌تواند تأثیرات بسیار بیشتری را در رشد علم و دانش افراد داشته باشد.

فلاح تصریح کرد: رشد و توسعه علمی در کشور در سایه مطالعه امکان‌پذیر است و لازم است پایه‌های مطالعه در کشور تقویت شود تا بتوانیم در تمام مراحل به رشد و توسعه بیش از پیش دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌ها در روستاها و تأمین منابع در تمام کتابخانه‌ها نیز باید در دستور ویژه قرار گیرد تا متقاضیان و اعضای کتابخانه‌ها بتوانند دسترسی آسان‌تری به کتب مختلف داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز در ادامه سخنان خود از افتتاح دو کتابخانه در روستاهای نظرآباد و یک کتابخانه سیار در روستای کرج خبر داد و گفت: با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب این سه کتابخانه در روستاهای استان البرز در هفته کتاب راه‌اندازی شده است.

فلاح با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات برای احداث کتابخانه نیز یکی از مهمترین نیازها است گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در تمام مناطق کتابخانه داشته باشیم تا شهروندان و به ویژه نسل جوان بتوانند به راحتی به کتب مختلف دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان البرز فاقد کتابخانه مرکزی است افزود: با توجه به اینکه استان البرز دارای مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی بسیاری است باید کتابخانه مرکزی در آن ایجاد شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز خاطرنشان کرد: باید با همکاری و تعامل بیشتر مقدمات ایجاد کتابخانه مرکزی در این استان فراهم شود چرا که یکی از نیازهای فرهنگی در استان البرز ایجاد کتابخانه مرکزی است.

در این مراسم از 11 نفر از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

بر اساس این گزارش زهرا دهقانی، طاهره عباسپور، بنفشه کرمی و فاطمه نوری به ترتیب از کتابخانه‌های آیت الله طالقانی، الزهرا س، علامه حلی و امیر کبیر کرج به عنوان کتابداران برگزیده انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش،‌ کتابخانه دکتر معین با مسئولیت فریبا کتابی به عنوان کتابخانه نمونه نهادی و کتابخانه شهید ملک زاده کرج با مسئولیت عطیه شعبانی به عنوان کتابخانه نمونه مشارکتی در استان البرز انتخاب و مسئول و کتابداران این دو کتابخانه نمونه تقدیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار