کد خبر: ۱۳۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 02 December 2015

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان البرز با بیان اینکه بیش از 85 درصد تسهیلات ارائه شده برای کشاورزان استان البرز توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است، گفت: از 100 درصد منابع بانک در استان، 94 درصد در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

محمدرضا پویافرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در حاشیه جلسه‌ای که مدیران جهادی و بهره‌برداران کشاورزی با حضور مدیران شعب بانک‌های کشاورزی، رفاه و توسعه تعاون در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای حل و فصل مشکلات و تسریع روند تخصیص تسهیلات بانکی برگزار کردند، اظهار داشت: بانک کشاورزی بیش از 82 سال است که رسالت کمک به بخش کشاورزی را بر عهده داشته و در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این بانک برای کشاورزان ایجاد شده و انتظار می‌رود که آنان نیز در زمان تعامل مالی، بانک را متعلق به خود بدانند و از آن استفاده کنند، افزود: با توجه به نوع فعالیت اسناد زراعی را به عنوان رهن برای تسهیل در نظر می‌گیریم و با توجه به هماهنگی موجود، بازوی اقتصادی این بخش محسوب می‌شویم.

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان البرز با تاکید بر اینکه این بانک کاملاً در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: برخی قوانین مانند ارجاع کشاورز به اداره مالیاتی و یا قوانین مربوط به ثبت از وزارت‌خانه‌های مختلف برای ما تکلیف شده و بانک مکلف به اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانک کشاورزی بر 2 بخش است، گفت: یارانه دولت و منابع داخلی، تسهیلات بانک کشاورزی محسوب شده و بر اساس اولویت‌بندی به کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌شود.

پویافرد خاطرنشان کرد: کشاورزانی که تعامل مالی با بانک کشاورزی دارند در اولویت برای ارائه تسهیلات قرار دارند.

وی با اشاره به مشکلات موجود برای ارائه تسهیلات، گفت: بخش عمده مشکلات موجود مربوط به مدارک است که کشاورزانی که از بیش از 40 سال پیش در زمان قانون اصلاحات اراضی آنان چند تکه شده، برای انجام اقدامات مربوط به مالکیت به دوره زمانی برای ثبت احتیاج دارند که در صورت اخذ سند، برای ما قابل ترهین است که البته ممکن است برخی به سبب اختلافات داخلی نتوانند این سند را برای بانک بیاورند.

وی افزود: "تضمین" نیز مشکلی است که برای عمده کشاورزان وجود دارد که اگر در این زمینه‌ها و نیز اخذ اسناد، تسهیلاتی برای کشاورزان ایجاد شود، استفاده از امکانات بانکی نیز برای آنان آسان‌تر شده و بخش مهمی از مشکلات آنان رفع می‌شود، چراکه بخش زیادی از تسهیلات نسبتاً پایین با تضمین قابل پرداخت است اما وقتی سقف تسهیلات بالا می‌رود، به وثیقه احتیاج است که ممکن است برای کشاورزان مشکل باشد.

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان البرز با بیان اینکه سیکل این اقدامات برای کشاورزان ممکن است زمان بر باشد، اظهار داشت: بسیاری از استعلام‌هایی که به سبب قانون انجام می‌دهیم ممکن است نیاز بانک نباشد مانند تامین اجتماعی برای کارخانجات و یا ماده 186 مالیات‌های مستقیم برای وزرات اقتصاد و دارایی که تکلیفی است که بر سیستم بانکی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات برای کشاورزان بدون سقف در نظر گرفته شده و با توجه به نوع فعالیت ارائه می‌شود، افزود: سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در مناطق غیر برخوردار و یا کمتر توسعه یافته 10 درصد، در مناطق توسعه یافته 14 درصد، تسهیلات گلخانه‌ها، شیلات و مکانیزاسیون 18 درصد و الباقی تسهیلات نرخ شورای پول و اعتبار بوده و با نرخ 21 درصد پرداخت می‌شود.

پویافرد با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی از سوی این بانک پرداخت شده، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته و امید است تا پایان سال بتوانیم بیش از 500 میلیارد تومان پرداختی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد تسهیلات ارائه شده برای کشاورزان استان البرز توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: از 100 درصد منابع بانک در استان 94 درصد در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار