همزمان با سالروز رحلت پیامبراکرم(ص)
همزمان با سالروز رحلت پیامبر‌اکرم(ص) ندای لبیک یا رسو‌ل‌الله (ص) در البرز طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۱۴۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 10 December 2015
مردم عزادار استان البرز امروز همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه استان البرز تجمع کرده و ندای لبیک یا رسول الله را سر دادند.
این مراسم به صورت متمرکز استانی در بقاع متبرکه استان البرز برگزار شد و در کرج مردم در امام زاده طاهر حضوری پرشور داشتند.
در این مراسم که با حضور قشرهای مختلف مردم در بقاع متبرکه استان البرز برگزار شد، حاضران در غم سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن محتبی (ع) به عزاداری پرداختند.
براساس این گزارش در این تجمع بزرگ تجمع کنندگان فریاد لبیک یا رسول الله (ص) را سردادند.
همچنین در این تجمع، مراسم زیارت از راه دورحضرت رسول (ص) و محفل انس با قرآن برگزار شد.
از سوی دیگر امروز و همزمان با روز 28 صفر، رحلت جانسور رسول گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، نیروهای مسلح استان البرز مراسم عزاداری در کرج برگزار کردند.
هر ساله نیروهای مسلح در روز 28 صفر و همزمان با سالروز رحلت پیامبراسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) با برپایی دسته های عزاداری، همراه با دیگر سوگواران به عزاداری می پردازند.
با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری درخصوص مقابله با بدعت ها، خرافات و انحراف مراسم سوگواری و عزاداری ها، مراسم عزاداری نیروهای مسلح مطابق با مبانی دینی و مذهبی در البرز برگزار شد.
یکی از اولویت های نیروهای مسلح ارائه الگویی مناسب از برپایی دسته های عزاداری و مراسم سوگواری است و تلاش شده تا این مراسم الگویی مناسب برای حذف بدعت ها، خرافات و حاشیه ها بوده و یک آئین سنتی و راستین عزاداری را الگوسازی نماید.
مراسم سینه زنی و عزاداری دسته عزاداری نیروهای مسلح استان البرز با تجمع در میدان شهدای کرج، از این میدان شهدا تا آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج برگزار شد و سپس در این امامزاده ضمن عزاداری زیارت حضرت رسول (ص) را قرائت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار