کد خبر: ۱۴۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 17 December 2015

شهردار کرج گفت: به رغم تلاش های صورت گرفته ، اجرای طرح پارکومتر در این کلانشهر عقیم مانده است.

به گزارش ایرنا علی ترکاشوند روز پنج شنبه در همایش مدیریت حمل و نقل شهری که در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد کرج برگزار شد،افزود: حدود چهار سال است که طرح پارکومتردر کلانشهر کرج به نتیجه نمی رسد.

وی ادامه داد: در صورت اجرای آن علاوه بررفع مشکلات ترافیکی درون شهری و ساماندهی خودروها درآمدی نیز برای شهر کسب خواهد شد.

شهردار کرج سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در ایجاد ترافیک را موثر دانست و گفت: بسامان شدن این مقوله ها در کاهش ترافیک تاثیر گذار است.

وی بیان داشت: اکنون کلانشهرهای کشور دچار ترافیک بیمار هستند زیرا اصولی به این مقوله پرداخته نشده و ترافیک به یک معضل بزرگ زیست محیطی برای این کلانشهر ها تبدیل شده است .

این مسئول به مهندسی ترافیک اشاره کرد و گفت: پرداختن به این موضوع و اجرای مقررات و آموزش برای شهروندان تاثیر بسزایی در روان سازی ترافیک دارد.

ترکاشوند افزود: تمام کسانی که به نوعی از محیط شهری استفاده می کنند، نیازمند آموزش ترافیکی هستند.

وی ادامه داد: اگر این آموزش ها از پایه دبستان شروع شود مناسب تر است ، اما بدان معنا نیست که دیگر اقشار جامعه از آموزش بی نیاز باشند.

شهردار کرج اظهار کرد: قرار نیست تخلفی از سوی رانندگان صورت بگیرد بعد جریمه شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات شورای چهارم کرج گفت: این شورا برای بهبود ترافیک کلانشهر کرج مصوبه های خوبی داشته است.

ترکاشوند اظهار کرد: در بخش احداث خط 2 متروی کرج 50 درصد اعتبارات را دولت و 50 درصد شهرداری متقبل شده که فاز اول خط 2متروی قطار شهری حدود 15کیلومتر که یک هزارو 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار کرج گفت: با توجه به اختصاص 96میلیارد تومان توسط دولت در سال جاری

اگر اعتبارات به این مقدار تخصیص یابد تا 18 سال آینده مترو ی کرج تکمیل نخواهد شد.

وی اظهار داشت: دراین حال شورای اسلامی شهر کرج برای تکمیل این طرح یک هزارو 670 میلیارد تومان از محل فروش دارایی های شهرداری اختصاص داد که تامین این بودجه در راه اندازی فاز نخست خط 2 تا سال آینده موثر است.

وی افزود:به تازگی در شورای استان و شورای عالی کشور مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک مصوب شد و یک سند راهبردی در حوزه حمل و نقل داریم که باید در جهت کاهش ترافیک گام برداریم و در طرح جامع شهری به طرح عبور عابرات پیاده نیز توجه شده است.

وی اظهارکرد:به جای اینکه مردم را تشویق به اجرای قوانین و مقررات کنیم و برای آن ها پل بسازیم باید در اجرای صحیح قوانین و مقررات تلاش کنیم که علاوه بر احداث تقاطع بر روی بزرگراه در حوزه آموزش بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: تلاش می شود اعتبارات خوبی برای آموزش اختصاص یابد.

ترکاشوند به قوانین مربوط به تردد کامیون ها درکلانشهر کرج اشاره کرد وگفت: متاسفانه در این کلانشهر به صورت 24ساعته کامیون در معابر این کلانشهر در حال تردد است .

وی با بیان اینکه هیچ کنترلی روی چراغ های راهنمایی و رانندگی نیست ،افزود:باید ایجاد محدودیت عبور داشته باشیم و در برخی از مناطق محدودیت ایجاد کنیم .

ترکاشوند هدف از اجرای این همایش را اهمیت به حمل و نقل و جایگاه آن در زندگی بیان کرد و گفت: اگر امروز معضل ترافیک را جدی نگیریم در چند ماه آینده در کلانشهر کرج دچار بحران خواهیم شد و در بحث ترافیک باید گام های خوبی برداریم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی تاکنون انجام شده اما کافی نیست و می بایست در این زمینه از نظر کارشناسان و صاحبنظران استفاده کرد.

در این همایش یکروزه مسئولان پلیس راهور البرز، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، حمل و نقل شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و مسئولان نظام مهندسی حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار