کد خبر: ۱۴۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 22 December 2015


مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه در برخی دانشگاه‌های کشور بعضی از اساتید با افکار غربی جوانان را به سمت و سوی غربزدگی می کشانند، گفت: شورای عالی انقلاب اسلامی ورود کند.

حجت الاسلام سیدعباس مسعودی به مناسبت امروز یکم دی ماه روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه تشکیل این شورا به منظور ساماندهی امور فرهنگی مدارس و دانشگاه‌ها است، گفت: متاسفانه در این زمینه کوتاهی هایی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: اگر اعضاء اهداف و وظایفی را که امام راحل در این شورا تاکید داشتند به طور کامل اجرا می کردند به طور قطع وضعیت فرهنگی کشور، مدارس و دانشگاه‌ها مطلوب تر از شرایط فعلی بود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: البته زحمات و اقداماتی انجام شده است ولی به طور کل نواقص و کوتاهی هایی نیز صورت گرفته است.

حجت الاسلام مسعودی افزود: با وجود اینکه یکی از اهداف اصلی این شورا تزکیه محیط های علمی و فرهنگی است اما امروزه در مدارس و علی الخصوص دانشگاه های کشور مشکلات زیادی داریم و بعضی از اساتید با افکار غربی جوانان را به سمت و سوی غربزدگی هدایت می کنند.

بررسی تحولات فرهنگی در دانشگاه‌ها ضروری است

وی تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی باید بیشتر در این زمینه ورود پیدا کند و دانشگاه را از حضور افرادی که سعی دارند در این زمینه فرهنگ کشور را به سوی غرب و غرب زدگی بکشانند پاک کند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: چنانچه تحول فرهنگ اسلامی در دانشگاه ها و مدارس بررسی شود، نتیجه نشان می دهد که کم کاری و اهمال در این حوزه صورت گرفته است.

حجت الاسلام مسعودی گفت: لازم است با هماهنگی میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی استان در راستای گسترش و تقویت هرچه بیشتر مدارس و دانشگاه ها برای تربیت مغزهای عالی و متفکر و نیروهای معتقد به اسلام اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تحقیق، دانشجویان اقدامات خوبی انجام می دهند، گفت: اما حمایت هایی که باید از دانشجویان صورت نمی گیرد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: چنانچه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سرمایه های معنوی و همچنین علمای برجسته کشور، چه در عصرهای گذشته و چه عصر حاضر به عنوان الگو استفاده کند و به دانشجویان بشناساند در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی موفق تر خواهیم بود.

نشر اندیشه انقلاب در خارج از مرزها

حجت الاسلام مسعودی در خصوص نشر افکار و آثار اسلامی گفت: در این حوزه با درایت مقام معظم رهبری توانسته ایم انقلاب را به نحو مطلوب معرفی کنیم، به طوری که می توان گفت در خارج از مرزها موفق تر و بهتر عمل شده است.

وی گفت: به عنوان مثال تلاش یکی از اعضاء حوزه علمیه را که توانست در کشور نیجریه ۱۰ میلیون نفر را به دین اسلام دعوت کند، نشان دهنده موفقیت ما در زمینه نشر افکار و آثار انقلاب فرهنگی در بیرون از مرزها است.

مدیرکل اداره تبلیغات استان البرز در پایان اضافه کرد: تحول و تغییر در سیاست گذاری و تدوین شورای انقلاب فرهنگی می تواند تاثیر بسیار مطلوبی در زمینه فرهنگی در اجتماع و جوانان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار