کد خبر: ۱۵۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 24 December 2015


نشست استاندار البرز با قهرمانان ورزشی البرز در حالی برگزار شد که نماینده عالی دولت در البرز بدون دادن وعده مشخصی به نخبگان ورزش آنها را به جوایز تعیین شده ازسوی دولت امید داد.

به گزارش خبرنگارمهر، این نشست ظهر امروز پنج شنبه به میزبانی سالن اجتماعات استانداری البرز برگزار شد و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز و جمعی از قهرمانان و روسای هیئت های ورزشی مدال آور در در آن حضور داشتند.

در ابتدای این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه ورزش البرز پرداخت و گفت: البرز از غنی ترین استان های کشور در حوزه ورزش محسوب می شود و حجم مدال های کسب شده در سال های اخیر گویای این موضوع است.

رضا گل محمدی افزود: در حالی که خیلی از استان های کشور در طول سال ۲ مدال برون مرزی و بین المللی دارند البرز به طور متوسط هر ۱۴ روز یک بار صاحب یک مدال در سطح آسیا و جهان می شود.

وی خواستار نگاه جدی تر دولتمردان به مشکلات و نارسایی های ورزش البرز شد و گفت: با همه تلاش هایی که در سال های اخیر شده است اما هنوز سرانه ورزشی البرز ۳۸ سانتی متر است و باید برای کاهش محرومیت های ورزشی استان البرز اعتبارات بیشتری اختصاص پیدا کند.

کسب سهمیه المپیک البرزی ها 4 برابر متوسط کشوری

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به کسب ۲سهمیه المپیک از سوی ورزشکاران البرزی گفت: در حالی که متوسط کسب سهمیه به ازای هر دو استان یک سهمیه است البرز ۴ برابر متوسط کشور عمل کرده است و این آمار نشانگر عیار بالای ورزشکاران البرزی است.

وی به آمار ورزش استان در ۸ ماهه اول امسال پرداخت و گفت: حضور ۲۴۳ ورزشکار البرزی در اردوی تیم های ملی در کنار کسب ۴۰ مدال رسمی آسیایی و جهانی را در کارنامه داشته ایم و امید بسیاری است تا این آمار تا پایان سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

گل محمدی در پایان صحبت هایش از تمهیدات اداره کل ورزش و جوانان برای حمایت از قهرمانان ورزشی البرز در راه المپیک خبرداد و گفت: بسته های تشویقی را به این منظور تدوین کرده ایم و به ورزشکاران البرز حاضر در المپیک تقدیم خواهیم کرد.

در ادامه این نشست برخی از چهره های مدال آور ورزش البرز ازجمله مرتضی جعفری قهرمان اسکی روی چمن، مجید رییسی ملی پوش فوتسال، حمیدرضا قلی پور مدال آور ووشو، امیر جعفری ملی پوش وزنه برداری، رضا خدری عضو تیم ملی کشتی و مهلا مومن زاده نونهال ملی پوش تکواندو ضمن اشاره به سوابق ورزشی شان نقطه نظرات خود را در خصوص حمایت از مدال آوران و مشکلات ورزشکاران ملی در البرز بیان کردند.

استاندار البرز در این نشست و پس از شنیدن صحبت های قهرمانان و مسئولان ورزش البرز با بیان اینکه حمایت از قهرمانان و تکریم آنها یک وظیفه همگانی است گفت: ورزشکاران مدال آور با زحمت وتلاش فراوان سفیران ورزش ایران اسلامی در میادین بین المللی هستند و با به اهتزار در آوردن پرچم کشورمان در میادین برون مرزی کاری فرهنگی و بزرگ را انجام می دهند.

حمید طهایی افزود: تشکیل وزارت ورزش و ارتقا ساختارتشکیلاتی ورزش هم بر اساس اهمیتی بود که ورزش و جوانان داشت و به نظرم دولتمردان به خوبی به اهمیت ورزش و اثربخشی آن در جامعه واقف هستند.

نماینده عالی دولت با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای قهرمانان ورزشی المپیکی از سوی هیئت دولت گفت: در صورتی که ورزشکارن کشور از جمله البرزی ها کسب مدال کنند دولت از آنها تقدیر می کند و ما هم براساس قانون جزیی از بدنه دولت هستیم.

وی تشکیل شورای عالی ورزش در البرز را در جهت حل مشکلات و کمبودهای حوزه ورزش دانست و گفت: این شورا تلاش کرده به کمبودهای موجود در بخش های مختلف ورزش توجه داشته باشد و امیدوارم در ادامه کارکردهای مثبت خود را نشان دهد.

استاندار البرز در پایان گفت: استان البرز استانی نوپا است و من به عنوان نماینده دولت تمام تلاشم را به کار گرفته ام تا کمبودهای موجود در بخش های مختلف را به اطلاع هیئت دولت برسانم.

به گزارش خبرنگارمهر در پایان این نشست با اهداء لوح سپاس وهدایایی از ملی پوشان وقهرمانان حاضر در این نشست تقدیر به عمل آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار