کد خبر: ۱۵۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 03 January 2016


رئیس پلیس راه البرز بااشاره به اینکه از فروردین تا پایان آذرماه امسال

157 نفر درجاده های استان براثر حوادث رانندگی جان خود را ازدست دادند گفت : این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهاردرصد افزایش داشته است.

سرهنگ رضا اکبری روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگارایرنا افزود: فروردین تا پایان آذرماه سال گذشته این رقم 151نفر بود که امسال آمار جانباختگان حوادث رانندگی 6 نفر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: ازمجموع این افراد 68 نفر در آزادراه کرج -قزوین و با 44درصد افزایش، 22کشته دربزرگراه تهران - کرج با 14درصد افزایش ، 15کشته در جاده کرج -چالوس با 10 درصد افزایش،31کشته در منطقه ساوجبلاغ ونظرآباد با 20 درصد افزایش و در منطقه ماهدشت و اشتهارد 19کشته با 12درصد افزایش همراه بوده است .

وی گفت: عدم توجه به جلو با 37 کشته، تخطی ازسرعت مطمئنه با 29 کشته ، عدم رعایت ماده چهارقانون ایمنی راه ها وورود عابران پیاده 26کشته و خستگی وخواب آلودگی با 15کشته بیشترین علت این تصادف های رانندگی بوده است .

رئیس پلیس راه البرز گفت : از مجموع از 143فقره تصادف منجر به فوت دراستان البرز 10 فقره براثر برخورد با شی ، 43 فقره برخوردوسیله با عابر،24فقره برخورد خودرو با خودرو ، 39 فقره وسیله با وسیله ، 27 فقره واژگونی و خروج ازجاده بوده است .

وی با اشاره به اینکه بالاترین زمان حوادث رانندگی منجربه فوت در ساعات 20الی 22بوده،افزود: در این 84کشته در روز و 58کشته درشب و 15کشته نیز درهنگام طلوع وغروب آفتاب بوده است.

اکبری خاطرنشان کرد: ازمجموع کشته شده های حوادث رانندگی 43 نفر عابرپیاده بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53درصد افزایش داشته که 30 نفر در آزادراه ها و بقیه در سایر محورهای این استان جان خود را ازدست دادند .

این مسئول یادآورشد که یکی ازدلایل اصلی این افزایش نصب نیوجرسی درآزادراه ها و حذف نرده های موجود باعث شده که عابران پیاده مانعی برای عرض راه نداشته باشند که می طلبد هرچه سریعتر نرده کشیده شو د .

وی افزود: دراین مدت 18 عابر پیاده در آزادراه کرج - قزوین ، 12 عابر در بزرگراه کرج -تهران و 13عابرنیز در منطقه ساوجبلاغ و نظرآباد کشته شد.

به گفته اکبری نقاط پرخطر درآزادراه تهران - کرج و قزوین در پل حصارک با هشت کشته ، پل فردیس با 6کشته و محدوده گرمدره با 6 کشته بیشترین آمار عابران پیاده ناشی ازتصادف های رانندگی است .

این مسئول افزود: ازابتدای سال جاری تاکنون براثر حوادث رانندگی 390 نفر مجروح شدند کمه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است .

وی بیان داشت که دراین مدت نیز سه هزارو 789 فقره تصادف خسارتی رخ داده که نسبت به مدت مشابه 12درصد رشدنشان می دهد .

وی اظهارکرد: در 9 ماه گذشته 388میلیون و 237 هزارو 257 تردد در راه های استان البرز صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه بیش از چهاردرصد افزایش داشته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار