کد خبر: ۱۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 21 March 2015
مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز گفت: روزهای ابتدایی سال 94، آسمان و آب و هوای البرز بارانی و برفی می‌شود.
منصور رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: زمستان امسال آب و هوای البرز نسبت به ادوار گذشته شرایط خاصی داشت و ما کمتر شاهد بارش برف و باران بودیم.
وی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، روزهای ابتدای سال 94 یک توده هوای سرد، وضعیت جوی این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
این مسئول افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی از عصر امروز شاهد افزایش ابرها و سرعت وزش باد و به تبع آن رعد و برق و بارش‌های پراکنده و رگبار باران خواهیم بود.
رحمانیان ادامه داد: بنابراین برای امروز انتظار آسمانی نیمه ابری تا ابری، همراه با رگبار باران و رعد و برق را داریم.
وی بیان داشت: از عصر روز جمعه و با کاهش ابرها، شرایط جوی تا حدودی تثبیت می‌شود و این وضعیت تا عصر روز شنبه نخستین روز فروردین 94 ادامه دارد.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: از صبح روز یکشنبه و با ورود یک سامانه بارشی، شاهد آسمانی نیمه ابری تا تمام ابری و همراه با وزش باد و بارش خواهیم بود.
رحمانیان اظهار داشت: این شرایط تا اواخر هفته آینده ادامه دارد و یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.
وی با اشاره به احتمال بارش برف در ارتفاعات استان البرز گفت: با توجه به افزایش سفرهای برون شهری مردم، مسافران باید پیش از تردد در محورهای کوهستانی از شرایط جوی منطقه اطلاع یافته و با تجهیزات کامل اقدام به سفر کنند.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز گفت: بارش برف و باران در راه‌های کوهستانی، سطح جاده‌ها در این محورها را لغزنده می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار