مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سال زراعی جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد کاهش 25 درصدی بارش در آذربایجان غربی هستیم.
کد خبر: ۱۶۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 09 January 2016

صادق ضیائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کاهش بارش‌ها در آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: سال زراعی جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد کاهش 25 درصدی بارش در آذربایجان غربی هستیم.

وی با اشاره به میزان بارش در سال زراعی جاری، تصریح کرد: سال زراعی جاری شاهد 172.4 میلیمتری بارش در آذربایجان غربی هستیم که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 203.4 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی میزان بارش در دراز مدت را 115 میلی‌متر در استان عنوان کرد و ابراز داشت: میزان بارش سال زراعی در آذربایجان غربی جاری نسبت به دراز مدت با 50 درصد افزایش همراه است.

این مسئول با بیان اینکه امسال بیشترین میزان بارش‌ها در شهرستان سردشت گزارش شده است، اعلام کرد: سال زراعی جاری شاهد بارش 495 میلیمتری در این شهرستان هستیم که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 425 میلی‌متر بود.

ضیائیان ادامه داد: کمترین میزان بارش نیز در شهرستان پلدشت به ثبت رسیده است، به‌طوری که این شهرستان امسال 79 میلی‌متر بارش و در مدت زمان مشابه سال گذشته 118 میلی‌متر بارش را تجربه کرده است.

وی کل میانگین سالانه ایستگاه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: میانگین بارش سالانه ایستگاه 378.8میلی‌متر گزارش شده است و این در حالی است که در بارش‌های چند روز گذشته استان،  24 میلی‌متر بارش داشتیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار