کد خبر: ۱۶۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 10 January 2016

دهمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوجبلاغ روز یکشنبه با حضور فرماندار و سایر اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ساوجبلاغ در این نشست با بیان رویکرد دولت دهم مبنی بر تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری و آگاهی جامعه برای مقابله با این پدیده شوم، گفت: با اقدامات صورت گرفته نسبت به طرح های گذشته مبنی بر دستگیری و زندانی کردن معتاد و انباشت زندان ها از معتادین، نمود بیشتری در جامعه داشته است.

ابوالقاسم پالیزگیر افزود: مبارزه با مواد مخدر با مسئولیت یک دستگاه امکان پذیر نیست، باید همه مردم و دستگاه ها مشارکت کنند تا شاهد پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر و مصرف آن در جامعه باشیم.

وی از شهرداران خواست نسبت به جامعه شهری خود که تحت مدیریت آنان است، حساسیت بیشتری نشان دهند و از اجرای کارهای پیشگیرانه و هزینه برای انجام طرح های پاکسازی جدی تر عمل کنند که در غیر این صورت با گسترش و بی توجهی علاوه برهزینه مادی سنگین، هزینه های اجتماعی غیرقابل جبرانی بر شهر تحمیل می شود.

فرماندارساوجبلاغ با تقدیر از اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در ارتباط با مقابله با مواد مخدر، گفت:به اعتیاد کشاندن جوانان به عنوان سرمایه های اصلی نظام از هجمه های دشمنان این مرز و بوم بوده که همواره با تلاش های نیروهای نظامی و امنیتی با آن مقابله شده و شهدای بزرگواری تقدیم انقلاب شده است.

وی با تأکید بر پاکسازی مناطق آلوده سطح شهرستان و اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، افزود:آسیب شناسی معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد و مشخص کردن جامعه هدف و آموزش از طریق روش های فرهنگی، هنری، ورزشی و تبلیغات در محیط های چهارگانه از ضرورت هایی است که می بایست به آن پرداخته شود.

پالیزگیر همچنین بر ایجاد و گسترش امکانات مراکز تشخیص و درمان و بازتوانی با هدف جلوگیری از الگوهای مصرف واتخاذ تدابیر لازم برای حمایت های اجتماعی و حقوقی از افراد آسیب دیده، درمعرض آسیب و درمان شده تاکید کرد.

وی با بیان این مطلب که اعتیاد تزریق مرگ بر جامعه است، افزود: اتخاذ تدابیر لازم برای مشارکت عموم مردم برای پیشگیری از آسیب ها و توسعه تشکل های مردم نهاد می تواند در امر پیشگیری میسر واقع شود.

فرماندار ساوجبلاغ خواستار بیان واقعیت ها به جامعه شد و اظهار داشت: جرایم که در جامعه رخ می دهد، قسمت اعظم آن از اعتیاد است و باید این معضلات اطلاع رسانی و به مردم گفته شود.

فرماندار ساوجبلاغ از اقدامات پلیس هم تشکر کرد و گفت : بنابر اعلام نیروی انتظامی در ماه گذشته 5 طرح در ملک آباد و شهر گلسار اجرا شده و 64 کارتن خواب معتاد تحویل کمپ های شهرستان های ساوجبلاغ و کرج شده اند.

وی خواستار اعتبار بیشتر برای ماده 16 جهت نگهداری افراد پرخطر شد و افزود متاسفانه این افراد از سایر شهرستان ها به مناطق حاشیه زندان قزل الحصار می آیند و نسبت به آلوده کردن سایر افراد نقش بسزایی دارند.

پالیزگیر افزود درماه گذشته بیش از 28کیلو انواع مواد مخدر از سودا گران مرگ و خرده فروشان کشف و 42 نفر نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند .

فرماندار ساوجبلاغ از ادارات بهداشت و درمان ، اماکن نیروی انتظامی ، اتاق اصناف ، اداره صنعت ،معدن ،تجارت خواست تا بازرسی های خود را برای سفره خانه های سنتی و عطاری ها تشدید کنند .

وی گفت در ماه گذشته 19 مورد اخطاریه به این واحد داده شده که منجر به پلمپ 7قهوه خانه و 3 عطاری متخلف شد که مبادرت به توزیع مواد و انواع قرص های غیر مجاز می کرد .

فرماندار ساوجبلاغ به موضوع آموزش نیز تاکید کرد و گفت آموزش چهره به چهره در محیط های دانش آموزی ،دانشگاهی ، صنایع و ادرات بسیار مهم است و باید ادارات مرتبط تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشند .

وی افزود در ترخیص افراد معتاد که در آزمایش های شبکه بهداشت مشخص شده این افراد مبتلا به بیماری های خطر ناک هستند باید بهزیستی این افراد را به شبکه بهداشت معرفی تا تحت کنترل و مراقبت قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار