کد خبر: ۱۶۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 10 January 2016


رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با تاکید بر اینکه بیش از یکهزار تخت بیمارستانی تا نیمه اول سال آینده به سرانه درمانی کرج اضافه می شود، گفت: استان البرز نیازمند ۳۶۰۰ تخت بیمارستانی است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان البرز را همگان به‌عنوان یک استان مهاجرپذیر می‌شناسند. استانی با حداقل زیرساخت‌ها، در حال حاضر و به گفته متولیان حوزه درمان در البرز به ازای هر هزار نفر ۰.۲ دهم تخت بیمارستانی وجود دارد که این واقعیت تلخ گویای کمبودها و زخم‌های حوزه سلامت و درمان در این استان جوان و محروم است.

در این خصوص دکتر حمید درفشی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از برنامه‌های کوتاه‌مدت این دانشگاه را اضافه کردن بیش ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی کلان‌شهر کرج اعلام کرد و گفت: ۶۵۰ تخت تا پایان سال جاری به بیمارستان‌های کرج اضافه می‌شود.

درفشی با تأکید بر اینکه البرز با رشد جمعیت ۳.۴ درصدی جز مهاجرپذیرترین استان‌ها محسوب می‌شود، اضافه کرد: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این استان با جمعیتی بالغ‌بر سه‌میلیون‌نفر پاسخگو نیسترییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت آهنگ رشد بهداشت و درمان در البرز سرعت گرفته است و با حمایت‌های مقامات وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز توانسته است با عملکردی جهادی راه‌اندازی بیش از هزار تخت بیمارستانی را ظرف مدت کوتاه آغاز کند. هزار تخت در استانی که نبود هر یک‌تخت مشقت و سختی مردمش را بیشتر می‌کند.

درفشی با تأکید بر اینکه در البرز به ازای هر هزار نفر ۰.۲ تخت بیمارستانی وجود دارد که با اضافه شدن هزار تخت بیمارستانی دیگر تا پایان نیمه اول سال ۹۵ سرانه موجود به ۰.۷ خواهد رسید، گفت: باید برای رسیدن وضعیت ایده‌آل و سرانه استاندارد، تلاش کرد.

وی با تأکید بر اینکه آغاز طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور باعث ایجاد تحول بزرگی شده است و بیش‌ازپیش مغفول ماندن حوزه بهداشت و درمان در البرز را نمایان کرده است، گفت: با راه‌اندازی هزار تخت بیمارستانی در البرز، ۳۶۰۰ تخت دیگر هنوز نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه پروژه اورژانس و بخش قلب ۱۵۰ تختخوابی بیمارستان شهید رجایی کرج در آذرماه سال جاری به بهره‌برداری رسید، گفت: این تعداد تخت در بخش‌های قلب و عروق، تصویربرداری، اورژانس، آی سی یو و داخلی بیمارستان شهید رجایی در منطقه حصارک کرج بسیار حائز اهمیت است.

درفشی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ تخت در بیمارستان شهید مدنی کرج در بخش‌های بستری و آی سی یو تا پایان سال جاری به همراه با دیگر پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تأکید بر اینکه فضاهای بیمارستانی و بهداشتی استان بر اساس استانداردهای موجود بهبودیافته است، گفت: ۱۸۰ تخت در بیمارستان کمالی در قالب ۲۸ اتاق زایمان تا پایان اسفندماه جاری راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۵۰ تخت تا پایان دی‌ماه جاری در بیمارستان کوثر فعال خواهد شد، گفت: تا پایان سال جاری ۳۵ تخت دیالیز و آی سی یو به سرانه درمانی بیمارستان امام جعفر صادق(ع) شهرستان ساوجبلاغ اضافه خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان بابیان اینکه پروژه‌های درمانی باهدف توسعه و ارتقای تخت‌های بیمارستانی در البرز به‌سرعت در حال انجام است گفت: امکانات درمانی البرز متناسب با جمعیت، رشد لازم را نداشته است و نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار