مدیر کل اوقاف استان البرز خبر داد
وی با اشاره به اینکه ‌هفت سین فاطمی در صحن و شبستان کلیه امامزادگان البرز پهن شد، افزود: این هفت سین بر گرفته هفت اسم از اسمای زیبای حضرت زهرا(س) بوده که با حرف سین شروع شده است.
کد خبر: ۱۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 24 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: همزمانی ایام فاطمیه با عید 94، موجب شد که ایام نوروز در استان البرز رنگ و عطر فاطمی به خود بگیرد.
در این میان اجرای طرح کشوری آرامش بهاری با محوریت امامزاده ها از جمله برنامه های ویژه نوروز امسال است.
از سوی دیگر در کنار اجرای برنامه  فوق، طرح هفت سین‌های فاطمی نیز در امامزاده ها و اماکن متبرکه این استان نیز اجرا شد که مورد استقبال گسترده مردم و مسافران نوروزی قرار گرفت.
در این ارتباط مدیر این اداره گفته است: با توجه به تقارن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) هفت سین فاطمی در صحن امامزادگان استان البرز پهن شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصالحی با بیان اینکه فضای امامزادگان البرز برای میزبانی از زایران نوروزی آماده است، اظهار داشت‌: قبل از سال نو تمام امامزادگان البرز برای استقبال از مردم و مسافران نوروزی آماده شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ‌هفت سین فاطمی در صحن و شبستان کلیه امامزادگان البرز پهن شد، افزود: این هفت سین بر گرفته هفت اسم از اسمای زیبای حضرت زهرا(س) بوده که با حرف سین شروع شده است.
مدیر کل اوقاف البرز با تاکید بر اینکه در لحظه تحویل سال نو امامزادگان شاخص البرز مملو از جمعیتی بود که در نظر داشتند سال نو را در جوار مرقد شریف این بزرگان تحویل‌ کنند، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه‌های عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه(ع) در دستور کار اوقاف البرز است.
صالحی با بیان اینکه خادمان امامزادگان از میهمانان نوروزی و زائران به خوبی پذیرایی می‌کنند، تصریح کرد: بزرگترین نمایشگاه فاطمی کشور امامزاده طاهر کرج دایر و در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با معرفی فضای زندگی حضرت زهرا(ع) با دکور خاص خود مردم و تماشاگران را به آن زمان می‌برد، گفت: راویان متعددی برای بیان وقایع پیش از شهادت و لحظه شهادت آن حضرت در این نمایشگاه حضور دارند.
وی با تاکید بر اینکه طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی در امامزادگان سطح استان البرز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نمایشگاه سوگواره یاس نبوی استقبال خوبی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار