کد خبر: ۱۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 24 March 2015
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز گفت: همایش بزرگ خیرین سلامت برای جمع آوری کمک خیرین برای ساخت بیمارستان فردیس اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
صلاح‌‌الدین دلشاد با اشاره به اینکه مجمع خیرین  سلامت کرج از همان ابتدای تشکیل مجمع خیرین سلامت کشور به طور مستقل از تهران عمل می‌کرد، اظهار داشت: رئیس مجمع خیرین البرز امام جمعه‌کرج و نائب رئیس آن استاندار البرز بوده و اعضای هیئت مدیره آن متشکل از خیران باسابقه، پزشکان، صنایع، شورای‌شهر، شهرداری، کمیته‌امداد و اوقاف هستند.
به گزارش تسنیم وی افزود: هدف از ایجاد مجمع خیرین سلامت استان البرز، تامین نیازها و کمبودها در حوزه بهداشت و درمان استان البرز استکه متاسفانه کمبودها در این استان بسیار زیاد است.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت البرز با اشاره به اینکه این استان محرومترین استان کشور به لحاظ امکانات درمانی است، بیان کرد: شهرهایی مانند فردیس، محمدشهر، کمالشهر با جمعیت‌های بالا در البرز  که فاقد بیمارستان هستند و به همین سبب اولویت عملکرد مجمع خیرین سلامت احداث یا تکمیل بیمارستان‌های موجود و تجهیزات آ‌ن‌ها است.
وی با اشاره به سابقه خیرین سلامت در کرج، تصریح کرد: سابقه فعالیت خیران در کرج قدیمی است و اغلب بیمارستان‌های استان توسط خیران احداث و تجهیز شده است.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت البرز با اشاره به اینکه اولین بخش CCU و دیالیز ایجاد شده در کرج در بیمارستان رجایی با کمک خیران بود، گفت: بیمارستان‌هایی مانند شریعتی و الزهرا(س) اشتهارد با کمک خیران صاحب بخش دیالیز شدند و این امر نشان‌دهنده سابقه حضور بالای خیران در کرج است.
وی با تاکید بر اینکه خیران همکاری بسیار خوبی در زمینه ساخت بیمارستان و تجهیزات آن در کرج و استان البرز داشته‌اند، بیان کرد: در این زمینه همه مسئولان و خیران در کنار یکدیگر تلاش کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند.
دلشاد با تاکید بر اینکه بزرگترین محرومیت کرج کمبود تخت بیمارستانی است، خاطرنشان کرد: در شهرستان فردیس با بیش از 500 هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد و این درحالی است که در ساعات پیک ترافیک مسافت فردیس تا کرج ساعت‌هابه طول می‌انجامد.
وی اظهار داشت: تصویب بودجه برای احداث بیمارستان 100 تختخوابی در فردیس و نیز بیمارستانی آموزشی در گوهردشت انجام شد و مرحله نخست بودجه اختصاص یافت که صرف تهیه نقشه شد و به سبب عدم اختصاص مابقی بودجه، این دو پروژه در همین حالت باقی مانده است.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت البرز بیان کرد: قصد داریم در اردیبهشت‌ماه که همایش خیرین سلامت برگزار می‌شود، از خیران استان دعوت کنیم برای اتمام این دو بیمارستان مساعدت کنند تا از این وضعیت خارج شود.
دلشاد با بیان اینکه مردم شهرستان فردیس نیز باید در این زمینه تلاش کنند، گفت: فردیس از خیران خوبی برخوردار است که در صورت تجمیع آنان می‌توان اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار