به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، دکتر جواد آقازداه قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درجمع خبرنگاران به تعریف سلامتی و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در این خصوص پرداخت و گفت: سلامت یک بحث فرا سازمانی است . مردم به هوا، آب، غذا و محیط سالم نیاز دارند که نشان دهنده تاثیر عوامل مختلف بر سلامت می باشد و اگر همکاری همه ارگانها نباشد تامین ، حفظ وارتقای سلامت بدست نخواهد آمد .
کد خبر: ۱۶۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 13 January 2016

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، دکتر جواد آقازداه قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درجمع خبرنگاران  به تعریف سلامتی و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در این خصوص پرداخت و گفت: سلامت یک بحث فرا سازمانی است . مردم به هوا، آب، غذا و محیط سالم نیاز دارند که نشان دهنده تاثیر عوامل مختلف بر سلامت می باشد و اگر همکاری همه ارگانها نباشد تامین ، حفظ وارتقای سلامت بدست نخواهد آمد .

ما بعنوان جزء کوچکی از این فرایند بزرگ در تلاش هستیم با مشارکت همه نهادها و همچنین شما اصحاب رسانه در تامین سلامتی مردم فعالیت نمائیم .

در استان آذربایجانغربی  در بحث بهداشت، فعالیتهای زیر بنایی انجام شده است

دکتر آقازاده ابتدا به فعالیتهای حوزه بهداشتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این حوزه کارهای زیربنایی بسیار خوبی در استان انجام گرفته ولی باز جا برای کار کردن و بهبود شاخصها زیاد است و تلاش بیشتری را می طلبد.

وی به تکمیل و ساخت 180 خانه بهداشت با 18 میلیارد تومان اعتبار، تجهیز مراکز بهداشتی درمانی روستایی با سه و نیم میلیارد تومان هزینه، صرف 600 میلیون تومان هزینه برای بهبود کیفیت وضعیت محل اسکان پزشکان مقیم، افزایش تعداد پزشکان عمومی در روستاها از 220 نفر به 360 نفر، تجهیز 17 مرکز بهداشتی درمانی به وسایل آزمایشگاهی، خریداری آمبولانس برای مناطق محروم با صرف هزینه 700 میلیون تومان از طرف دانشگاه و تامین مابقی توسط وزارتخانه، خریداری 50 یونیت دندانپزشکی برای مراکز، راه اندازی آزمایشگاههای جدید در مناطق محروم شهرستانهای تکاب - مهاباد و ارومیه اشاره کرد و افزود: همه تلاش ما در این زمینه ارائه خدمات شایسته و مطلوب به مردم عزیزمان در مناطق محروم این استان است.

بهورزان بعنوان سربازان خط مقدم سیستم بهداشتی هستند

رئیس دانشگاه در ادامه سخنان خود از بهورزان بعنوان سربازان خط مقدم سیستم بهداشتی نام برد و از بکارگیری 136 نفر بهورز در سطح استان از طریق آزمون و گزینش خبر داد.

 وی همچنین در ادامه به افزایش سرانه بهداشتی هر فرد روستایی از 21 هزار تومان در سال 93 به 86 هزار تومان در سال 94، بهبود ارجاعات بیماران از 7 درصد به 9 درصد، افزایش تعداد خودروها جهت بازدید از مراکز از 168 دستگاه در سال 93 به 200 دستگاه در سال 94، افزایش شاخص ده گردشی از 48 درصد به 94 درصد، افزایش تعداد مراکز روستایی دارای بیتوته پزشکی از 67 مرکز در سال 93 به 101 مرکز در سال 94 اشاره نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار