با حضور مردم ولایی استان البرز
اجتماع محوری در میدان شهدای کرج بود. همچنین در 11 نقطه دیگر استان البرز از جمله شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، فردیس، اشتهارد و محمدشهر اجتماع فاطمیون برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 24 March 2015

به گزارش تابناک – البرز: در سالروز شهادت دخت مکرم نبی گرامی اسلام، عزاداران استان البرز اجتماع بزرگ و باشکوه فاطمیون را برگزار کردند.

از صبح امروز سوگواران فاطمی استان البرز با برپایی دسته سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ مظلومیت شیعه و شهادت فاطمه زهرا (س) عزاداری کردند.
اجتماع محوری در میدان شهدای کرج برگزار شد که در آن صدها هیئت عزاداری با شکوه خاصی مراسم هزاران نفری عزاداران فاطمی را برگزار کردند.
همچنین در 11 نقطه دیگر استان البرز از جمله شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، فردیس، اشتهارد و محمدشهر اجتماع فاطمیون برگزار شد.
حضور گسترده سوگواران دخت معظم نبی مکرم اسلام، پاسخی قاطع به انحراف افکنی و دروغ پردازی منحرفانی چون داعش بود.
عزاداران البرزی در این مراسم باشکوه برای ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، پیروزی رزمندگان اسلام، طول عمر مقام عظمای ولایت و سرنگونی و شکست استکبار جهانی دعا کردند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در این جتماع باشکوه طی سخنانی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیتی هوشیار، بصیر و آگاه به سیاست های زمان خود و آینده بود.
وی اظهار داشت: این بانوی بزرگواراسلام برای دفاع از حریم ارزش های والای الهی و ولایت از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.
حسینی همدانی گفت: بی بی دوعالم پس از رحلت پدربزرگوارش، وظیفه الهی خود را ترک نکرد ودر جامعه حاضر شد و به دفاع از حریم ولایت پرداخت.

امام جمعه کرج افزود: حضرت زهرا(س) نخستین شخصیت پیشگام دردفاع از حریم ولایت است و بر سر اصول سیاسی اسلام هرگز مصلحت اندیشی نکرد.
وی بیان داشت: رسول اکرم (ص) در تعریف از فاطمه (س) می فرمایند که همه عقول از تعریف و فهمیدن فاطمه (س) عاجز هستند.
امام جمعه کرج در ادامه به بیان برخی صفات والای آن حضرت پرداخت و گفت: آیات و روایات زیادی در مقام معصوم بودن آن حضرت آمده که آیه سوره مباهله، آیه 33 سوره احزاب، حدیث کساء و روایت غضب از مشهورترین این شواهد است.
حسینی همدانی یکی دیگر از صفات آن حضرت را محدثه بودن برشمرد و افزود: محدثه یعنی کسی که حدیث می گوید و از این بانوی گرامی دو هزار حدیث و حدود 160 گفتار به دست ما رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به برخورداری حضرت فاطمه زهرا (س ) از علم والای الهی، گفت: یکی از بهترین شواهد این صفت آن حضرت، همان خطبه فدکیه است، زیرا در این خطبه مطالبی گفته شده که تا قیامت چراغ راه ما است.
امام جمعه کرج درادامه، آگاهی بخشی، زمان شناسی، آرمان گرایی، قاطع بودن، با صلابت بودن، از راه راست منحرف نشدن، تلاش برای بیداری خواص را از دیگر شاخصه های وجودی دخت نبی مکرم اسلام (ص) برشمرد.
وی گفت: حضرت فاطمه (س) از روزهای نخست زندگی با سیاست الهی و اسلامی آشنا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار