کد خبر: ۱۶۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 19 January 2016


مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: ۴۵ روستا از بخش آسارا، ۷۵ روستا در شهرستان طالقان،۱۲ روستا در شهرستان ساوجبلاغ، سه روستا در شهرستان نظرآباد و چهار روستا در شهرستان اشتهارد فاقد شبکه گازرسانی هستند.

حسین تقی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: از 17 شهر استان 15 شهر دارای گاز و دو منطقه آسارا و طالقان فاقد گاز هستند.

وی با اشاره به اینکه 121 روستا در استان البرز از نعمت گاز بهره مند هستند، افزود: تعداد 139 روستا که 60 درصد روستاهای استان را در بر می‌گیرد از نعمت گاز محروم هستند که شامل ۴۵ روستا از بخش آسارا، ۷۵ روستا در شهرستان طالقان،۱۲ روستا در شهرستان ساوجبلاغ، سه روستا در شهرستان نظرآباد، و چهار روستا در شهرستان اشتهارد می شود.

وی از وجود شش هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در استان خبر داد و گفت: استان البرز بیش از ۷۲۰ هزار مشترک دارد که مصرف گاز سالانه این تعداد به چهار میلیارد و 500 میلیون متر مکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۸ ایستگاه «سی ان جی» فعال در استان وجود دارد، همچنین ۵۰ درصد مصرف سالیانه گاز استان مربوط به بخش صنعت و ۵۰ درصد مربوط به مصرف خانگی و تجاری است.

تقی نژاد با بیان اینکه مصرف گاز در بخش صنعت را می توان شاخصی برای توسعه در نظر گرفت، گفت: ۵۰ درصد رقم قابل قبولی است اما این رقم را می توان بهبود بخشید.

وی ادامه داد: 400 واحد تولیدی فاقد گاز در استان البرز فعالیت دارد که برای تامین انرژی خود 40 میلیون لیتر فرآورده مایع مصرف می کنند؛ این در حالی است که با جایگزینی سوخت ماع این واحدها با گاز می توان سالانه 120 میلیارد تومان صرفه جویی کرد.

این مسئول با اعلام اینکه مصرف گاز در استان در برخی از روزهای سال به اوج می‌رسد، خاطرنشان کرد: میزان مصرف گاز استان در اوج مصرف به 14 میلیون مترمکعب می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکین جدید ۳۴ هزار و ۷۳۴ نفر است و این رقم تا پایان سال به ۶۰ هزار نفر می‌رسد، گفت: افت فشار گاز در زمان سرما که چندی پیش اتفاق افتاده مربوط به زیرساخت‌های سطح شهر است؛ چرا که برای جمعیت فعلی طراحی نشده است.

تقی نژاد با تاکید بر اینکه وزارت نفت موظف به گازرسانی به روستاها است، گفت: برخی روستاهای استان در مناطقی سخت و صعب العبور قرار گرفته اند که عملیات گازرسانی را غیرممکن کرده است برخی روستاها نیز با تعبیه مخزن به شبکه گازرسانی ملحق می شوند.

تقی نژاد استفاده از گاز به جای سوخت فسیلی را باعث کاهش آلودگی هوا اعلام کرد و گفت: در صورتی که نیروگاه منتظر قائم از گاز استفاده کند آلودگی هوای استان به ویژه شهرستان فردیس کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه امسال اولین سالی است که نیروگاه منتظر قائم به جای مازوت از گاز استفاده کرده است، گفت: در صورتی که مدیریت نیروگاه تمایل به استفاده از گاز به جای مازوت را داشته باشد شرکت گاز استان البرز آمادگی تامین ]چهار میلیون متر مکعب گاز در شبانه روز را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار