کد خبر: ۱۶۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 21 January 2016
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس گفت: تاکنون یک هزار و صد نفر از مددجویان و فرزندان آنان تحت پوشش این نهاد در فردیس در دوره های آموزشی اشتغال شرکت کردند.
مهرعلی کلهر روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رشته های آموزش مهارتی فنی ، پایدار سازی شغل ، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی شرکت کردند.
وی با اشاره به اقدامات این نهاد درحوزه اشتغال و حرفه آموزی طی 10ماهه گذشته گفت : یکی از مهمترین فعالیت های حوزه اشتغال کمیته امداد این استان ، سوق دادن مددجویان و فرزندان خانواده های تحت حمایت به سمت آموزش های کوتاه مدت و بلند مدت است .
وی اظهار داشت : برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای در مراکز کمیته امداد ، آموزشگاه های خصوصی و مراکز فنی و حرفه ای به صورت رایگان و بر اساس تفاهم نامه کمیته امداد و مراکز فنی و حرفه ای صورت می گیرد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس گفت: کلاس های مشاوره شغلی در جهت توانمند سازی و حرفه آموزی مددجویان برگزار می شود تا انگیزه لازم برای ورود به دنیای اشتغال در آنان ایجاد و از این طریق به استقلال خودکفایی دست پیدا کنند.
کلهر افزود : ازمهمترین اهداف نهاد مقدس کمیته امداد ارتقاء عزت نفس خانواده های تحت حمایت است و در این جهت خودکفایی از بهترین ابزار برای حصول به این مهم قلمداد می شود .
وی بیان کرد: کمیته امداد وارد رویکرد جدیدی از خدمات خود شده و تلاش می کند با ایجاد اشتغال و کاریابی ، توانمندسازی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت را محقق سازد .
وی یادآور شد : این نهاد در بحث اشتغال و توانمند سازی مددجویان تحت حمایت ، حرکت جدی تری را نسبت به سال گذشته انجام داده است .
کلهر افزود: این نهاد به منظور ایجاد زمینه های اشتغال ، حرفه آموزی و نهایتاً خودکفایی محرومین تحت حمایت به صورت جدی فعالیت می نماید .
وی گفت: در این راستا کمیته امداد به منظور حمایت همه جانبه از طرح های خودکفایی اجرا شده توسط مددجویان ، نسبت به بیمه نمودن مشمولین طرح های خودکفایی و اشتغالزایی نیز اقدام شده است.
کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردیس حدود پنج هزار مددجوی نیازمند، بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش دارد.
شهرستان 600 هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کلانشهر کرج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار