کد خبر: ۱۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 24 January 2016


منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: از صبح روز شنبه و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که در هفته گذشته انجام شد، شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان البرز بودیم.

وی افزود: این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف بوده و همین امر موجب کاهش محسوس دما در شهرها و شهرستان‌های استان البرز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: روند کاهش دمای هوا از صبح روز دوشنبه در استان البرز شدت می‌یابد و این امر به واسطه شمالی‌ شدن جریانات هوا است.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که شرایط فعلی تا چه زمانی ادامه می‌یابد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی و تحلیل داده‌های علمی و نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی فعال در استان البرز تا روز چهارشنبه بر آب و هوای این استان اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: بنابراین انتظار داریم که در سطح استان البرز تا روز چهارشنبه شاهد کاهش دمای هوا، شدت وزش باد، بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات بارش برف را شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان داشت: همچنین از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد آسمان استان البرز شده و آب و هوای البرز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رحمانی با اشاره به بارش‌های شب گذشته در استان البرز نیز گفت: پیش از این درباره شدت بارش‌ها اطلاع‌رسانی به مسئولان دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان و مدیریت استان درباره احتمال آب‌گرفتگی معابر و شدت بارش‌ها شده بود.

وی افزود: این شرایط را در روزهای آینده نیز قابل پیش‌بینی است، ضمن اینکه با توجه به احتمال بارش برف در ارتفاعات و مسیرهای کوهستانی مانند جاده چالوس، نیاز است که رانندگان پیش از سفر، از شرایط جاده‌ها اطلاعات کامل و کافی کسب کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پایان اظهار امیدواری کرد که بارش‌ها و نعمات آسمانی بخشی از نیاز استان البرز به آب را تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار