کد خبر: ۱۷۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 27 January 2016


رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: براساس آمار 9 ماه گذشته، 58 درصد سرقت‌ها در شهرستان کرج روی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد فاضلیان ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: برای کاهش جرایم باید از تمام توان دستگاهها استفاده کرد لذا دستگاهها باید از جزیره‌ای عمل کردن در این خصوص خودداری کنند.

مدیرکل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: براساس قوانین موجود تمامی دستگاههای اجرایی موظف هستند در حزه پیشگیری از تمام ظرفیت و توان خود استفاده کرده و با همکاری با دستگاه‌های قضاییو انتظامی سهم اساسی را در کاهش جرایم و پیشگیری از آن داشته باشند.

فاضلیان تأکید کرد: هم اکنون روند پرونده های ورودی به دستگاه قضا سیر صعودی دارد لذا باید تمرکز بیشتری را بر کاهش و پیشگیری از جرم داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه حوزه استان البرز دارای موقعیت حساس و خاصی است افزود: هم اکنون با توجه به شرایط حساس این استان با محدودیت های خاصی مواجه هستیم که اگر دستگاه‌ها نتوانند در حوزه پیشگیری ما را یاری دهند نمی توانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

مدیرکل دادگستری استان البرز با اشاره به آمار وقوع سرقت در استان البرز، گفت: عامل اصلی گسترش میزان سرقت‌ها، مالخرها هستند که اگر با آن‌ها برخورد موثر داشته باشیم می‌توانیم شاهد کاهش سرقت باشیم چون سارقان نمی‌توانند اجناس سرقتی خود را به فروش برسانند.

فاضلیان اضافه کرد: بررسی آمار 9 ماهه امسال استان البرز در حوزه سرقت نشان می‌دهد که 58 درصد سرقت‌ها در حوزه شهرستان کرج اتفاق می‌افتد.

وی بر تشکیل ستاد مشترک در حوزه پیشگیری تأکید کرد و افزود: خوشبختانه با تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تشخیص مصلحت نظام، زمینه‌های لازم برای ایجاد اتاق فکر مشترک با مشارکت همه دستگاه‌های متولی ایجاد شده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ابلاغ تشکیلات متناظر شورای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان‌های کشور باشیم.

وی همچنین چاره‌اندیشی برای نگهداری سارقین و راه‌اندازی اردوگاه‌های ماده 16 را در کاهش سرقت موثردانست و گفت: اردوگاه‌های‌ ماده 16 می‌توانند کمک شایان توجهی به کاهش سرقت درا ستان کند چون بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 70 در صد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار