کد خبر: ۱۷۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 30 January 2016


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت که به زودی جشن راه اندازی یکی از بزرگترین کارخانه های شهرستان و استان البرز با حضور مسئولین کشوری در ساوجبلاغ برگزار شده و دوباره به چرخه تولید باز می گردد.

ابوالقاسم پالیزگیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: شرکت سیپورکس بعد از 16سال رکود، دوباره احیا می شود و پیش بینی می کنیم تا دو هزار شغل برای استان البرز فراهم کند.

وی تصریح کرد: شرکت سیپورکس هم اکنون با جذب ۲۰۰ نیرو کار خود را آغاز کرده و به زودی جشن احیا این شرکت به صورت رسمی برگزار می شود.

کارخانه سیپورکس درگذشته به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات سبک بتنی در کشور بود که با تغییر و بازسازی سیستم خطوط تولید بار دیگر این رتبه را به خود اختصاص خواهد داد.

اشتغالزایی، تولید محصولات بتنی سبک و با کیفیت در این کارخانه که سال ها بدون استفاده رها شده بود، از جمله دستاوردهای بازگشت آن به چرخه تولید کشور است.

این کارخانه در زمینی به مساحت 450 هکتار در نزدیکی آزاد راه کرج - قزوین و جاده قدیم هشتگرد به آبیک قزوین قرار دارد که فعالیت دوباره آن از نظر روانی و امید به اشتغالزایی برای جوانان جویای کار تاثیر گذار است.

فرماندارساوجبلاغ در ادامه رفع تحریم ها را نوید بخش روزهای خوش درتوسعه صنایع دانست و گفت: با رفع تحریم ها روزهای خوشی در توسعه صنایع شهرستان ساوجبلاغ شاهد خواهیم بود.

پالیزگیر خاطرنشان کرد: پس از تلاش دولت و تیم مذاکره کننده و با درایت و هدایت های رهبر معظم انقلاب، توانستیم پیچیده ترین پرونده سیاسی تاریخ کشور را به نتیجه برسانیم و باید از فرصت به وجود آمده به نفع مردم به خوبی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: صنایع شهرستان ساوجبلاغ از برترین برندهای کشوری هستند ولی در سال های اخیر به جهت اعمال تحریم های ظالمانه به سختی توانستند خودشان را اداره کنند.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: صنایع شهرستان برغم استقبال بسیار خوبی که در خارج از کشور از محصولات آنها می شود، بازار اروپا را به خاطر تحریم ها از دست داده بودند و تولیداتشان به نصف رسیده و بسیاری از آنها نیز میزان اشتغالشان کاهش یافته بود.

پالیزگیر از استقبال سرمایه گذاران از بخش صنعت و کشاورزی ساوجبلاغ خبر داد و گفت: ما مشتاق هستیم سرمایه گذاران داخلی از این فرصت استفاده کنند و ما نیز از طرح های آنان که منطبق با حفاظت از محیط زیست باشد، حمایت می کنیم.

وی در ادامه از استقرار 4 شهرک صنعتی در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: شهرک صنعتی دارویی برکت با حضور 128 واحد دارویی هایتک کشور را به سمت تولید کردن داروهای هایتک پیش خواهد برد.

پالیزگیر افزود: این شهرک بخش ویژه ای است که بر اساس آن می توان امیدوار بود که از سرمایه و دانش خارجی هم در این بخش بهره مند بشویم.

وی به استقرار شهرک صنعتی ساوجبلاغ در شرق شهرستان اشاره کرد و گفت: استفاده از فضای بعد از تحریم برای سرمایه گذاری در نزدیک پایتخت و فرودگاه پیام از محسنات این مجموعه است و ازشرکت شهرک های صنعتی می خواهم تأمل بیشتری با بخش خصوصی در استقرار سرمایه در این شهرک را داشته باشد.

فرماندار ساوجبلاغ در خصوص سرمایه گذاری عظیم داخلی در فراوری عمیق غلات توسط زر نام اشاره کرد و گفت: با تکمیل این مجموعه تا دو هزار شغل برای شهرستان فراهم می شود.

پالیزگیر افزود: آینده بسیار روشن و چشم انداز درخشان برای رونق اقتصادی در ساوجبلاغ پیش روی ما قرار دارد و امیدواریم منافع آن نصیب مردم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار