دستیار ویژه رییس جمهور در دیدار رییس دانشکده دعوت اسلامی لبنان:
آمریکا در منطقه بازیچه اسراییل است و اسراییل وهابیت و آمریکا را در منطقه به بازی گرفته است و هدف اصلی این رژیم بوجودآوردن جنگهای قومی و مذهبی در منطقه است چرا که تنها راه بقای اسراییل شعله ور شدن جنگهای قومی و مذهبی است
کد خبر: ۱۷۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 31 January 2016
شیخ عبدالناصر جبری، رییس دانشکده دعوت اسلامی لبنان با دستیار ویژه رییس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انسجام ملی ، حجت الاسلام یونسی در این دیدار با بیان اینکه پشت پرده تمام جنگهای قومی و مذهبی منطقه صهیونیزم قرار دارد، اظهار داشت: آمریکا در منطقه بازیچه اسراییل است و اسراییل وهابیت و آمریکا را در منطقه به بازی گرفته است و هدف اصلی این رژیم بوجودآوردن جنگهای قومی و مذهبی در منطقه است چرا که تنها راه بقای اسراییل شعله ور شدن جنگهای قومی و مذهبی است.
وی ادامه داد: نفوذ اسراییل یک شعار نیست بلکه واقعیت است در جریان توافق هسته ایی ایران با کشورهای غربی بیشترین مخالفت از ناحیه اسراییل و عربستان بود و از طرفی تندروهای آمریکایی هم توسط صهیونیسم مدیریت می شوند.
حجت الاسلام یونسی با تاکید بر اقتدار داخلی ایران و اشراف کامل بر تحرکات گروههای افراطی در داخل کشور اظهار داشت:ما نگران وقوع جنگهای دیگری در منطقه هستیم و احتمال دارد جنگهای دیگری در در قاره آفریقا یا در آسیای مرکزی شعله ور شود در داخل هم این نگرانی وجود دارد که گروههای افراطی چه شیعه و چه سنی ناآرامی و آتش افروزی بکنند هرچند جمهوری اسلامی در کنترل این گروهها موفق بوده و هرگز اجازه حرکت چشمگیری به آنها نداده است. ولی همیشه تحرکات مختصری از سوی این گروهها مشاهده می شود و اقدامات ناسنجیده ای چون حمله به سفارت عربستان یا نوشتن کتاب یا سخنرانی ها از سوی این گروههاوجود دارد که خوشبختانه این تحرکات در داخل تا کنون بخوبی مهار شده است.
دستیار ویژه رییس جمهور با اهل سنت ایران همراهی خوبی با جمهوری اسلامی دارند حتی بیشتر از شیعیان این همراهی مشاهده می شود و این همکاری و همراهی در اکثر علمای اهل سنت ایران وجود دارد و تعداد روحانیون اهل سنت و شیعه که مشی افراطی داشته باشند خیلی کم است و در داخل کشور این گروههای افراطی و تندرو توسط دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی مهار می شوند و من نسبت به آینده کشور از این منظر کاملا مطمئن هستم و نگرانی ندارم.
وی ادامه داد: تندرویی ها و آتش افروزی های منطقه ایی که در حال حاضر در اوج است به امید خدا کاهش یافته و رو به افول می گذارد و امیدوارم همانطور که در عراق و تا حدودی در سوریه اوضاع رو به بهبودی است سعودی ها هم در یمن به یک راه حل منطقی تن دهند و بحران های منطقه ایی فروکش کند.البته در آفریقا و آسیای میانه ممکن است اتفاقاتی جدید رخ دهد اما خوشبختانه در اطراف جمهوری اسلامی وضعیت رو به بهبودی است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای کاهش ریشه ایی منازعات قومی و مذهبی مهمترین کاری که باید صورت گیرد کار فرهنگی است و در این راستا حوزه های علمیه شیعه و سنی وظیفه خطیری بر عهده دارند.
حجت الاسلام یونسی اظهار داشت: پیشنهاد شما مبنی بر تبادل علمی و دانشگاهی ،پیشنهاد درستی استباید در همه کشورهای اسلامی این همکاری علمی در تعلیم و تربیت حول محور اسلام رحمانی و اسلام وحدت و نجات تقویت شود.
وی افزود: در جمهوری اسلامی کارهای خوبی در این خصوص انجام گرفته است تاسیس دانشگاه ادیان، دانشگاه مذاهب و دانشکده های الهیات در دانشگاههای مختلف کشور در کشور دایر شده است و این روند در دولت تدبیر و امید رونق بیشتری گرفته است و دولت تدبیر و امید اعتقاد دارد این روند باید توسعه پیدا کند
وی در پایان تاکید کرد: ما از تبادل دانشجو و همکاری های علمی و پژوهش در زمینه های مختلف با کشورهای اسلامی استقبال می کنیم چرا که راضی نیستیم طلبه یا دانشجو به عربستان یا پاکستان بروند چرا که اغلب آموزش های آنها تکفیری است و ما از این ایده و فکر استقبال می کنیم و اصل نگرش مورد تایید ماست.
گفتنی است در این دیدار شیخ عبدالناصر جبری، رییس دانشکده دعوت اسلامی لبنان با تشریح وضعیت منطقه ،نسبت به تهدیدهایی چون تروریسم و جریانات تکفیری در منطقه هشدار داد.
شیخ عبدالناصر جبری در بخشی از سخنان خود با اشاره به سفر قبلی حجت الاسلام یونسی و ملاقات با ایشان اظهار داشت: تحلیل واقع بینانه شما در خصوص مسایل منطقه ایی در آن جلسه و محقق شدن پیش بینی های شما جای تقدیر دارد شما مورد اعتماد علمای اهل سنت ایران و منطقه هستید.
وی ادامه داد: من به عنوان یک روحانی بر خود فرض می دانم از تلاش های شما در خصوص تقویت تقریب بین مذاهب و حمایت از اقلیت های دینی و مذهبی در ایران سپاسگزاری کنم.
وی همچنین در خصوص تبادل علمی و دانشگاهی میان دانشگاه متبوع خود و دانشگاههای ایران پیشنهاداتی مطرح کرد که مورد استقبال دستیار ویژه رییس جمهور قرار گرفت.
وی در پایان ضمن تشکر از ملاقات با حجت الاسلام یونسی از ایشان دعوت کرد برای دیدار با علما و شخصیت های علمی به لبنان سفر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار