معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان البرز گفت: طرح کشوری غربالگری اختلالات ژنتیکی در استان البرز به صورت پایلوت اجرایی شد.
کد خبر: ۱۷۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 06 February 2016
مژگان رضازاده ظهر امروز در مراسم آغاز به کار کمپین ژنتیک بهزیستی استان البرز اظهار داشت: توسعه خدمات بهزیستی یکی از مهمترین اولویت‌ها است.
وی ادامه داد: جلوگیری از اختلالات ژنتیکی یکی از مهمترین دغدغه‌هایی است که باید به صورت کارشناسی شده و با ارائه آموزش ها به خانواده‌ها برطرف شود.
معاون پیشگیری بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا طرح کشوری غربالگری اختلالات ژنتیکی به صورت پایلوت در استان البرز امروز کلید خورد.
به گفته رضازاده این طرح برای دختران 15 تا 25 سال بوده است.
وی با تأکید بر اینکه طرح مذکور در سطح مدارس این استان اجرایی می‌شود، افزود: با اجرای این طرح آموزش‌های لازم به منظور جلوگیری از اختلالات ژنتیکی انجام می‌شود.
رضازاده خاطرنشان کرد: در این راستا بهزیستی البرز همچنین طرح مشاوره پیش از ازدواج را نیز در این استان آغاز کرده است.
وی بیان داشت: این طرح نیز در6  مرکز دولتی و غیردولتی بهزیستی در استان البرز در حال اجرا است.
معاون پیشگیری بهزیستی استان البرز گفت: با راه‌اندازی مرکز مشاوره پیش از ازدواج تاکنون بیش از دو هزار نفر در این مراکز خدمات دریافت کرده‌اند.
رضازاده در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی کمپین ژنتیک در این استان اشاره کرد و گفت: آشنایی افراد با بیماریهای ژنتیک و ارتقای آگاهی مردم از بیماری‌های ژنتیکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی این کمپین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار