کد خبر: ۱۷۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 06 February 2016


مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز در مورد احداث مراکز جدید در حوزه تامین اجتماعی استان البرز، گفت: کلنگ اداره بیمه و درمان در شهرک اداری استان البرز با مساعدت وزارت مسکن و شهرسازی تا پیش از پایان سال‌جاری زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ابوالفضل آفریده در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در اداره‌کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در استان البرز در بخش درمان غیرمستقیم با یک‌هزار و 480 مرکز سرپایی و بستری و با بیش از 15 بیمارستان طرف قرارداد هستیم که به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در بخش درمان مستقیم 8 مرکز سرپایی، 2 مرکز بستری و دی‌کلینیک در استان وجود دارد، افزود: در سال جاری بیش از 110‌هزار بیمه شده تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد بستری و درمان شده‌اند که در سال گذشته این تعداد بیش از 45 هزار نفر در مراکز سرپایی بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز با بیان اینکه بودجه پرداختی در بخش درمان غیرمستقیم در سال جاری حدود 452 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: نسبت به سال 92 و 93 به ترتیب 50 و 130 درصد افزایش هزینه داشته‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت استان البرز در حوزه درمان و بیمه‌شدگان در کشور، گفت: علی‌رغم اینکه البرز آخرین استان تشکیل شده در کشور محسوب می‌شود و از نظر امکانات در آخرین رتبه‌ها قرار دارد اما در بخش خدمات دهی، درمان و بیمه‌ای از 5 استان‌ نخست کشور محسوب می‌شود.

آفریده خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی استان البرز در بخش بستری سرپایی، رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در مورد ارائه کارت به بیماران مزمن اظهار داشت: این اقدام از سال 93 در حال اجرا است و تمامی بیماران مزمن استان البرز دارای کارت ویژه بوده و در هریک از بخش‌های سرپایی در تاریخی مشخص بدون هیچ گونه دغدغه، داروهای خود را از مرکز تحویل می‌گیرند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز تاکید کرد: این امر مصرف داروهای مورد استفاده بیماران مزمن در استان را نیز مدیریت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جهت احداث مراکز جدید فعالیت می‌کنیم، تصریح کرد: کلنگ اداره بیمه و درمان در شهرک اداری استان البرز با مساعدت وزارت مسکن و شهرسازی تا پیش از پایان سال جاری زده می‌شود، همچنین برای شعبه سوم و دفتر اسناد پزشکی استان، در صورتی که مساعدت بیشتری از سوی شهرداری صورت گیرد، عملیات اجرایی آن تا پیش از سال جدید آغاز می‌شود.

آفریده افزود: در چند روز آینده پلی‌کلینیک فردیس افتتاح می‌شود و همچنین تجدید بنا برای پلی کلینیک شهید بهشتی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اخذ مجوزهای قانونی برای 2 مرکز پلی‌کلینیک شهید حاجی‌زاده و بیمارستان هشتگرد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز عملیات بازسازی و استانداردسازی این 2 مرکز در دستور کار این اداره کل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار