کد خبر: ۱۷۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 07 February 2016


رئیس مرکز البرزشناسی با بیان اینکه ۲۰ مهرماه به عنوان روز ملی البرز نامگذاری می‌شود، گفت: مدرسه برزگران یا فلاحت که به عنوان نخستین دانشگاه کشاورزی در ایران مطرح است در روز ۲۰ مهرماه تاسیس شد و این روز به عنوان روز ملی البرز از سال آینده مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محراب رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: البرز از نظر جغرافیایی در کنار رقبایی نظیر استان‌های قزوین، مرکزی، قم و تهران که قدمت زیادی دارند قرار گرفته که برای اینکه یک شبه بتواند ره صد ساله را طی کند باید به فرهنگ توجه جدی داشته باشد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مراسمی که روز سه شنبه بیستم مهرماه به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌گردد، روز ملی البرز اعلام می‌شود.

رئیس مرکز البرزشناسی تصریح کرد: 12 استان، دریای مازندران و خلیج فارس در کشور دارای روز ملی هستند و مابقی استان‌ها نیز به دنبال در نظر گرفتن چنین روزی برای استان خود هستند که بر همین اساس روز بیستم مهرماه به عنوان روز ملی البرز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به علت نامگذاری این روز، گفت: مدرسه برزگران یا مدرسه فلاحت که به عنوان نخستین دانشگاه کشاورزی در ایران مطرح است در روز 20 مهرماه تاسیس شد و به همین سبب این روز به عنوان روز ملی البرز از سال آینده جشن گرفته می‌شود.

رجبی خاطرنشان کرد: در روز 20 بهمن‌ماه پروفسور پرویز کردوانی نیز به عنوان اولین شهروند افتخاری البرز معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعلام نخستین المان البرز به دستور استاندار برای تعمق بیشتر به تعویق افتاد، اظهار داشت: 2 نماد جانوری و گیاهی برای استان البرز در نظر گرفته شده است که عقاب پرطلایی و درخت سرو کوهی(اُرس) هستند.

مشاور استاندار البرز بیان کرد: به زودی تمبر استان البرز نیز با نماد درخت اُرس به عنوان مقاوم‌ترین درخت فلات ایران که یک تنه 3 هزار ساله آن در کرج وجود دارد، رونمایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار