کد خبر: ۱۸۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 14 February 2016


معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، افسون تیزویر ظهر امروز در همایش سفیران سلامت اظهار داشت: طرح خودمراقبتی یکی از طرح‌هایی است که با مشارکت مردم می‌تواند به اهداف عالیه خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور نهادینه کردن اهداف این طرح در خانواده‌ها از دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت استفاده کرده تا آنان با انتقال آموزه های خود به خانواده‌ها بیش از پیش در موفق بودن طرح خودمراقبتی مؤثر باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه سخنان خود با بیام اینکه 40 درصد مرگ و میرهای سالانه در البرز بر اثر ابتلا به بیماری‌ها قلبی و عروقی است،‌عنوان کرد: انجام یک سری رفتارهای غلط و تداوم داشتن این رفتارها سبب بروز برخی از بیماریها میشود که جبران این رفتارها غیرقابل جبران است.

تیزویر تأکید کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده امیدواریم بتوانیم از بین هر چهار نفر البرزی یک سفیر سلامت را تربیت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌های ایرانی پیاده‌روی در روز، ورزش و کاهش مصرف نمک و ... را از مهمترین برنامه‌های کاری خود قرار دهند افزود: از این پس سفیران سلامت، پرستاران خانواده‌ها به شمار می‌روند و باید در پیشگیری از بیماری‌های حاد و مزمن و مدیریت سلامت مهارت یابند.

وی یکی از معضلات امروز جامعه را پیش رفتن افراد به سمت چاقی عنوان کرد و افزود: براساس آمار موجود اکنون بیش از 48درصد جمعیت استان البرز چاقی و اضافه وزن دارند.

به گفته تیزویر افزود: تبلیغات شهری برای جلوگیری از مصرف مواد غذایی مضر یکی از مواردی است که باید گسترش یابد.

تیزویر استفاده از مواد خوراکی مانند پفک ، چیپس و عادتهای غلط غذایی می تواند در افزایش وزن تأثیرات بسیاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون 88درصد مردم رژیم ما مطلوب میوه و سبزی دارند،‌ گفت: باید مصرف این گونه موادغذایی در روز به پنج وعده برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار