کد خبر: ۱۸۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 14 February 2016


معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: 40 درصد مرگ و میرهای سالانه در البرز بر اثر ابتلا به بیماری ها قلبی و عروقی است .

به گزارش ایرنا، افسون تیزویر روز یکشنبه در همایش سفیران سلامت که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی زایده یک سری رفتارهای غلط است که می بایست این رفتارها اصلاح شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای اطلاع رسانی به خانواده ها در زمینه پیشگیری از بیماری ها، دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت با دانشگاه علوم پزشکی همکاری خواهند کرد.

وی گفت: انتظار می رود با کاری که از یک ماه گذشته آغاز شده، بتوانیم از بین هر چهار نفر البرزی یک سفیر سلامت تربیت کنیم که پیام آور سلامت برای مردم باشند.

وی بیان داشت: توصیه به خانواده ها در زمینه انجام نیم ساعت پیاده روی در روز ، کاهش مصرف نمک و ... از برنامه های کاری سفیران سلامت است.

تیزویر گفت: از این پس سفیران سلامت ، پرستاران خانواده ها به شمار می روند و می بایست در پیشگیری از بیماری های حاد و مزمن و مدیریت سلامت مهارت یابند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون بیش از 48درصد جمعیت استان البرز چاقی و اضافه وزن دارند،افزود: تبلیغات شهری برای جلوگیری از مصرف مواد غذایی مضر یکی از مواردی است که باید گسترش یابد.

تیزویر از پفک نمکی لینا به عنوان یک ماده غذایی پر نمک و مضر یاد کرد و گفت: تبلیغات آن اکنون در تمام آزاد راه ها و غیره به چشم می خورد و این درحالی است که ما انتظار داریم افراد جامعه به بیماری فشار خون مبتلا نشوند.

وی افزود: اگر سلامت در جامعه نباشد به توسعه پایدار نیز دسترسی نخواهیم داشت .

وی اظهار کرد: اکنون 88درصد مردم رژیم مامطلوب میوه و سبزی دارند و باید مصرف آن ها در روز به پنج وعده برسد.

تیزویر گفت: در کشورهای دیگر جهان معتقد هستند که هر یک دلار صرف بهداشت و خود مراقبتی کند بیش از 6دلار هزینه درمان کم می شود.

وی افزود: برای افزایش خود مراقبتی پرتال خود مراقبتی راه اندازی می شود تا اطلاعات که سفیران سلامت و سایر افراد جامعه نیاز دارند از این پرتال استخراج کنند .

این همایش با همکاری دانشگاه، علوم پزشکی البرز و معاونت فرهنگی شهرداری کرج برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار