کد خبر: ۱۸۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 14 February 2016


معاون دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز با بیان اینکه طرح سفیران سلامت دانش ‌آموزی در استان در حال اجرا است، گفت: سفیران سلامت خانوارها در استان البرز تربیت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، افسون تیزویر در همایش سفیران سلامت که امروز در محل تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بتوان اطلاعات در بخش‌های مختلف بهداشت، درمان و سلامت را خوب سنجید و این اطلاعات را در اختیار مردم قرار داد، اظهار داشت: به‌طور قطع سطح تخصصی پزشکان به تنهایی پاسخگوی نیاز مردم نیست از این رو باید از ظرفیت مردمی در این بخش بهره گرفت.

وی با بیان اینکه اجرایی‌کردن طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی به‌منظور انتقال اطلاعات بهداشتی و درمانی به درون خانواده‌ها از جمله امور مهمی بوده که در مدت زمان اندک تاثیر خوبی بر جامعه گذاشته است، افزود: پرونده‌های سلامت به صورت فعال در شهرهای استان البرز در حال تشکیل است.

وی با تاکید بر اینکه باید سفیران سلامت خانوارها نیز در سطح استان البرز تربیت شوند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید اطلاعات و کتب خودمراقبتی را در دست داشته باشند و از این اطلاعات در راستای بهبود شرایط سلامت اعضای خانواده خود بهره‌مند شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن طرح سفیران سلامت از هر 4 شهروند البرزی یک نفر سفیر سلامت می‌شود، تصریح کرد: مراقبت از بیماری‌های حاد، مزمن و خودمراقبتی از جمله اقدامات در دستور کار دانشکده علوم پزشکی استان البرز است.

تیزویر با بیان اینکه سعی شده از افراد غیرماهر در طرح سفیران سلامت استفاده که خوشبختانه اکثر آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: علت مرگ 40 درصد از شهروندان البرزی بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی با اشاره به اینکه 48‌درصد جمعیت استان البرز چاق و 18‌درصد دیگر دارای فشار خون بالا هستند، اظهار داشت: بیش از 88 درصد رژیم نامطلوب مصرف سبزی و میوه را در سطح استان البرز شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای جهانی با هزینه یک دلار در راستای پیشگیری از بیماری 6.5 دلار هزینه درمان کاهش پیدا می‌کند، اظهار داشت: به طور قطع سلامت شرط توسعه پایدار در هر جامعه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار