ممکن است شورای‌نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها از سپاه استعلام بگیرد این به معنای دخالت سپاه در تایید صلاحیت‌ها نیست.
کد خبر: ۱۸۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 15 February 2016
علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در نشست خبری درخصوص مواضع سپاه در موضوعات مختلف، با بیان اینکه در آستانه حضور مردم در 2 انتخابات خبرگان و مجلس شورا هستیم، گفت: از آنجا که این نظام، یک نظام مردم سالار دینی است و با نظام لیبرال دموکراسی تفاوت ماهوی دارد، قطعا حضور مردم برای اثبات چندمین بار در دفاع از انقلاب، در عرصه‌های منطقه ای و جهانی بسیار مهم است و می‌تواند زمینه ساز تغییر نگرش مردم منطقه و جهان باشد.

اهم سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه را به نقل از فارس بخوانید:

-تنها اظهارات فرمانده کل، سخنگو و نماینده ولی فقیه در سپاه، مواضع رسمی این نهاد است و اگر سایت و یا خبرگزاری یا فرمانده ای اظهار نظر می‌کند، اینها مواضع شخصی است نه موضع سپاه.برخی رسانه‌ها اشتباه می کنند و مواضع افراد با مواضع رسمی سپاه خلط می شود درحالی که نظرات افراد، نظرات شخصی آنهاست و خودشان باید پاسخگوی آن باشند.


نماینده ولی فقیه در سپاه: سپاه در انتخابات دخالت ندارد/ اگر دولت بخواهد برجام را دنبال کند نیازمند مجلس انقلابی است


- سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته، ندارد و نخواهد داشت.  وظیفه ذاتی سپاه در وهله اول روشنگری صحنه ها و جریان شناسی است که این با دخالت فرق دارد و هیچگاه سپاه وارد مصادیق نخواهد شد. در مورد انتخابات هم ما معیار‌ها را می‌گوییم که همه بدانند مجلس و نماینده در تراز انقلاب چه مجلس و نماینده ای است و این ویژگی‌ها را هم از بیانات امام و رهبری استخراج کرده و کاندیدای اصلح را با این معیارها معرفی می‌کنیم.

-ممکن است شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت ها را به برخی نهادها بسپرد و ممکن است برخی افراد سوابقی داشته باشند که در اختیار مراجع رسمی نباشد.ممکن است از سپاه هم این درخواست را داشته باشد و سپاه در این صورت به مراجع قانونی و رسمی پاسخ می‌دهد.سپاه در برخی مواقع ضابط قضایی و امین است که اینها به معنای دخالت نیست.

-تعدد کاندیداها هم می تواند آسیب باشد و هم فرصت. در هیچ جای دنیا نیست که افراد تنها با 2 شرط  بتوانند در انتخابات ثبت نام کنند.

-ورودی و خروجی انتخابات باید متوازن باشد زیرا برای ثبت نام کنندگان هم ایجاد ناراحتی می‌شود. قانون باید اصلاح شود و چرخه ورود به کاندیداتوری تا تایید و خروج متوازن شود.

- ما هرچقدر هم که سرمایه‌گزاری کنیم، نمی‌توانیم پاسخگوی این حجم انبوه حملات باشیم و باید به شیوه‌های مختلف اطلاع رسانی کنیم.

-اگر دولت بخواهد برجام را با جدیت دنبال کند نیازمند مجلس انقلابی است چون ما با زیاده‌خواهی امریکا مواجهیم و امریکا می‌خواهد به موضوعات فراهسته‌ای ورود پیدا کند.

-امریکا عمق استراتژیک و اقتدار ما را هدف گرفته است لذا مردم باید از هوشیاری بالایی برخوردار بوده و مشارکت فعال و رای هدفمند در انتخابات داشته باشند.

-آنجا جنگ درون شهری و چریکی است و با جنگ مرزی فرق دارد. نیروهایی تروریستی در این مناطق، آموزش دیده اند و ما نیز فقط حضور مسشتاری داریم و از اعزام نیرو بصورت متفرقه بشدت پرهیز می‌شود و افراد هم نباید برای حضور در سوریه به فرماندهان فشار بیاوردند.

-ما در اعزام، محدودیت زیادی قائلیم اما از طرفی استقبال زیادی هم برای این حضور وجود دارد.

- امروز دوست و دشمن بر نقش مستشاری ایران در عرصه تغییر معادلات در سوریه اعتراف دارند.

- ورود روسیه به جنگ سوریه و حضور فعالتر ایران در این عرصه و حضور داوطلبین از جاهای دیگر معادلات را تغییر داده و روحیه سوری‌های نیز برای تهاجم به دشمن و بازپس گیری مناطق بیشتر شده است.

-مذاکرات و نوع رفتار عربستان و ترکیه نشان می‌دهد آنها از ادامه نبرد بشدت نگران هستند و حلب بصورت کامل در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد گرفت.

- معادلات در سوریه به نفع دولت بشار اسد است. آل سعود اگر می‌توانست در یمن موفق می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار