کد خبر: ۱۸۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 20 February 2016


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز از برگزاری کارگاه آموزشی «چیدمان سفره سالم» از منظر قرآن و طب در دانشگاه خوارزمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، احمدرضا فیروزی گفت: کارگاه آموزشی «چیدمان سفره سالم» با هدف تبیین جایگاه تغذیه سالم و بررسی اهمیت سلامت تغذیه از منظر قرآن و طب، با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت چیدمان سفره سالم تصریح کرد: تغذیه سالم هم در جسم و هم روح انسان‌ها تأثیر مثبتی دارد و لازم است با اصلاح سبک زندگی و استفاده درست از نعمت‌های الهی و با مدیریت صحیح در نحوه مصرف غذا، زمینه بروز ناراحتی‌های گوارشی و عوارض ناشی از آن را از بین ببریم تا سالم و تندرست بمانیم.

فیروزی در ادامه رعایت فرهنگ تغذیه سالم را مهم و حیاتی ارزیابی کرد و افزود: بر اساس علم طب و آیات قرآن کریم و روایات بسیار، بر نحوه و میزان خوردن غذاها و میوه‌ها تأکید شده است که رعایت آنها سبک زندگی سالم را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: انسان سالم نیازمند تغذیه سالم است و این تغذیه باید با فرهنگ اسلامی بارور شود تا روح و جسم در پرتو آن به شادابی و نشاط برسد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز اذعان کرد: این کارگاه آموزشی با ارائه دکتر محمد کمالی‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با هدف تبیین نحوه چیدمان سفره سالم و معرفی گروه‌های غذایی متناسب و سالم، روز یک‌شنبه 9 اسفندماه ویژه‌ دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار