کد خبر: ۱۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 04 April 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از بازدید بیش از 120 هزار گردشگر نوروزی از نخستین نمایشگاه یاس نبوی کشور در امامزاده طاهر (ع) این استان خبرداد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی برگزاری این نمایشگاه را یک اتفاق ویژه در حوزه گردشگری و جذب گردشگر مذهبی در این استان دانست و افزود: با توجه به بررسی های به عمل آمده هیچکدام از مراکز گردشگری در استان نتوانسته اند به این تعداد جذب گردشگر و بازدیدکننده داشته باشند.
وی میزان بازدیدکنندگان این نمایشگاه را روزانه حدود چهار تا پنج هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت:امامزاده طاهر (ع) واقع در منطقه هرشهر کرج و در کنار پرترددترین محور مواصلاتی کشور قرار دارد و به همین دلیل مسافران و گردشگران زیادی روزانه به زیارت این امامزاده واجب التعظیم مشرف می شوند.
صالحی گفت: امسال با توجه تقارن ایام فاطمیه با تعطیلات نوروزی، نخستین نمایشگاه یاس نبوی را در این امامزاده برگزار کردیم.
وی یادآورشد که نمایشگاه یاس نبوی مبتنی بر روایات مصیبت های وارده بر اهل بیت(ع) و نحوه شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) است و در کنار آن نیز نمایشگاهی از کوچه های بنی هاشم با وسعت بیش از دو هزار متر مربع به همت اداره کل اوقاف البرز و شهرستان کرج برای اولین بار در این استان برپا گردید.
وی گفت: نمایشگاه کوچه های بنی هاشم بازگو کننده وقایع نخلستان تا قبرستان بقیع (زندگی حضرت فاطمه (س) است که با روایتگری بیش از 10 نفر از خادمان برای بازدید کنندگان درحال برگزاری است.
صالحی با بیان اینکه نمایشگاه کوچه های بنی هاشم پیش از این در تهران و قم نیز برگزار شده بود، خاطرنشان کرد در بخش فرهنگی نمایشگاه یاس نبوی نیز طلاب حوزه های علمیه خواهران به ارائه محتوا در خصوص مباحث حجاب و عفاف و سبک زندگی می پردازند.
در حاشیه این نمایشگاه و در جوار امامزاده طاهر(ع) خیمه های معرفت با حضور مبلغان برای پاسخگویی به مسائل فرهنگی و دینی و در راستای ترویج فرهنگ غنی وقف نیز دایر شده است.
نمایشگاه یاس نبوی تا ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار