فرمانده انتظامی خوی از کشف 465 ثوب انواع البسه خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 29 February 2016

اسفندیار احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، اظهار داشت: ماموران انتظامی خوی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور خوی به مرند یک دستگاه خودروی سواری را به ظن قاچاق کالا توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو تعداد 255 جفت کفش و 465 ثوب انواع البسه خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی خوی تصریح کرد: ارزش کالاهای توقیفی بنا بر اعلام کارشناسان امر مبلغ 2 میلیارد و 50 میلیون ریال اعلام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا پنج نفر متهم دستگیر شده و جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

احمدی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی شهرستان خوی تمام توان خود را در جهت ریشه‌کن کردن قاچاق کالا به کار می‌برند، افزود: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در جهت مقابله با این پدیده شوم ماموران انتظامی این شهرستان را یاری کنند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین راهکارهای مهم در جهت کاهش قاچاق البسه را استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی جامعه به‌منظور آشنایی مردم با مضرات قاچاق در اقتصاد و اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان می‌تواند در جلب مشارکت مردم و عدم استفاده از کالاهای قاچاق موثر باشد.

به گزارش فارس، قاچاق کالا معلول عوامل مختلفی بوده که مبارزه با آن نیازمند عزم ملی و توجه دقیق به شاخص‌های علمی دارد.

تجارب قبلی نشان داده که در مبارزه با قاچاق کالا برخورد قضائی چندان مثمرثمر نبوده و در صورت توجه به راهکارهای فرهنگی و پیشگیرانه و ایجاد شغل نقش موثری در کاهش قاچاق خواهد داشت بدیهی است که تدوین قوانین و حمایت از تجارت و تولید داخلی و توجه به ارزشهای انسانی و اخلاقی موجب تامین امنیت عمومی به ویژه در مناطق مرزی خواهد شد.

بیکاری و عدم توجه به کارآفرینی و اشتغال از سوی دولت و کارآفرینان بخش خصوصی به کار نقش بسیار موثری در عدم توسعه اقتصادی کشور دارد بنابراین کاهش تولید کالا موجب می‌شود که کارآفرینان نیز ریسک کمتری در ایجاد اشتغال انجام دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار