ارومیه – معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی از وجود بیش از 118 هزار جوان بیکار و تحصیلکرده در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 06 April 2015

به گزارش خبرنگار مهر، تقی کهوریان در جریان دیدار استاندار با معاونین مدیران ستادی، معاونین فرماندران و بخشداران استان با تاکید بر رفع معضل اشتغال در استان عنوان کرد: متاسفانه امکان جذب نیرو ایجاد اشتغال در سیستم دولتی مسیر نیست و باید به دنبال راهکارهای دیگری برای ایجاد زمینه اشتغال باشیم که توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت مرزی می تواند یکی از این راهکارها باشد.

وی با بیان اینکه احتیاج به اشتغال در جوانان جدی است و اگر به این مسئله توجهی نشود و زمان را از دست بدهیم جبرانش در آینده سخت خواهد بود اظهارداشت: باید آسیب شناسی لازم در خصوص موانع توسعه صادرات غیرنفتی استان توسط محققین و کارشناسان مربوطه انجام گیرد تا بتوانیم با برطرف کردن چالشها و مشکلات پیش روی صادرات استان، بسوی رونق اقتصادی حرکت کنیم.

کهوریان، ایجاد رونق اقتصادی را از اهداف مهم مسئولان عنوان کرد و افزود: موضوع سرمایه گذاری و نیز جذب سرمایه های داخلی و خارجی در اولویت اول بحث اقتصاد استان قرار دارد و معاونت برنامه ریزی استانداری نیز در راستاي تحقق رونق اقتصادی حرکت می کند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد زمینه های شغلی جدید و رونق اقتصادی و پایدار ادامه داد: باید با برنامه ریزی های صحیح و هدفمند و انتخاب فعالیت های اقتصادی مطمئن بتوانیم به یک ثبات در رشد اقتصادی برسیم و نوسان را از بین ببریم.

وی گفت: کمیته های مختلفی تشکیل و با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور فعالان اقتصادی مسایل و مشکلات واحدها و بنگاه های اقتصادی ریشه یابی، بررسی و جمع بندی شده تا اقدامات لازم برای فعال ساختن این واحدها در اسرع وقت انجام شود.

کهوریان همچنين لزوم پایش، راهبری، نظارت و ارزشیابی بعد از اجرای پروژه‌های عملیاتی استان در سال 94 را مورد تاکید قرار داد و پایش برنامه های عملیاتی و نظارت بر اجرای صحیح این طرح ها از اصلی ترین وظایفي که بايد مورد توجه مديران و مسئولان استان در سال 94 قرار گيرد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ارزشیابی نحوه اجرا و تکمیل برنامه عملیاتی یکی از کارهایی است که می تواند به روند توسعه و پیشرفت استان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار