کد خبر: ۱۹۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 14 March 2016

معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به سوابق تاریخی علمی در کشورمان گفت: امروز ایران اسلامی به لحاظ دستاوردهای علمی و تحقیقاتی کانون توجه جهانیان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر وحید احمدی روز دوشنبه در آیین تجلیل از دکتر فتح الله مضطرزاده استاد پیشکسوت پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ ، ایرانیان همواره صاحب منزلت علمی بوده و هستند.

وی ادامه داد: به برکت تلاش و همت دانشمندان سختکوش ، امروز کشورمان به لحاظ علمی در جهان و منطقه تاثیر گذار شده است.

وحیدی با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا گفت: کشورهای مختلف برای دانشمندان ایرانی احترام ویژه قائل هستند و این بیانگر توانمندی علمی صاحبان علم و اندیشه در ایران است.

معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بیان کرد که به وجود آمدن تمدن ها محصول فکر و اندیشه علمی هستند و باید همواره برای جایگاه علم احترام خاصی قائل باشیم .

پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از پژوهشگاه های مستقل و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است. این پژوهشگاه از چهار پژوهشکده سرامیک، نیمه هادی ها، انرژی و پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته تشکیل شده است که در ۱۲ گروه تخصصی به فعالیت های تحقیقاتی در زمینه های مرتبط با مواد و انرژی می پردازند.

این پژوهشگاه هم اکنون با توجه به اهداف برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، همکاری گسترده ای با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، صنایع، موسسات اجرایی بخش دولتی و بخش خصوصی برقرار کرده است.

سرلوحه اهداف پژوهشگاه، گسترش علوم و تکنولوژی در زمینه های بنیادی، کاربردی و توسعه ای است که از طریق اجرای پروژه های مربوط تحقق می یابد.

علاوه بر این، پژوهشگاه آموزش بخشی از کادر پژوهشی مورد نیاز کشور را از طریق تاسیس و توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی در سطوح دکترا (مهندسی مواد) و کارشناسی ارشد (سرامیک، نانو مواد و تبدیل و ذخیره انرژی) و نیز آموزشهای کوتاه مدت تخصصی داخلی و خارجی برای انتقال تجربه های فنی به عهده دارد. اینک پژوهشگاه مواد و انرژی با پشتوانه بیش از چهار دهه تجربه تحقیقاتی و با برخورداری از تخصص های حدود 78 نفر عضو هیات علمی، ۱۰۰ نفر کارشناس و تکنیسین پژوهشی و نیز تجهیزات پیشرفته و منحصر به فرد در ایران، نقش مهمی در توسعه و بهبود کیفیت صنعت نوپای کشور به عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار