کد خبر: ۲۰۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 03 April 2016

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدید یکساله برنامه پنجم توسعه، گفت: برنامه ششم توسعه در مجلس دهم بررسی می‌شود.

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح مهمترین تصمیمات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴، اظهار کرد: یکی از مهمترین تصمیمات مجلس در سالی که گذشت پیرامون مسئله حقوق هسته ای بود که به واقع یک تصمیم فوق استراتژیک محسوب می شود.

کولیوند تصمیم مهم مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث صنعت هسته ای کشور را یکی از بهترین تصمیماتی دانست که پس از ۱۴ سال کشور را در فضای بین الملل یک‌گام به جلو برد.

وی به سنگ اندازی دشمنان در خصوص مسئله هسته ای اشاره کرد و گفت: با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش های دولت و همچنین همکاری مجلس و شورای عالی امنیت ملی این مشکل حل شد.

اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بیمه سلامت

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب لایحه حمایت از تولید داخل که توسط دولت به مجلس ارائه شد را یکی دیگر از اقدامات مهم مجلس خواند و گفت: این لایحه در مدت زمان سه هفته بررسی، مصوب و به دولت تحویل داده شد.

کولیوند اختصاص ۱ درصد مالیات بر ارزش افزوده به بیمه سلامت را یکی دیگر از اقدامات مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: امیدواریم در سال جاری در بخش سلامت حرف های برای گفتن داشته و شاهد تحول در این زمینه باشیم.

وی در خصوص برجام و نقش مجلس در این موضوع مهم گفت: مجلس شورای اسلامی در طول سال گذشته چندین کار بزرگ انجام دهد یکی از این اقدامات به سرانجام رساندن بحث برجام بود.

احکام برنامه ششم توسعه به مجلس ارسال شد

کولیوند در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ششم توسعه در مجلس نهم بررسی و تصویب می شود، گفت: احکام برنامه پنج ساله ششم توسعه به مجلس ارسال شد و خود برنامه ارسال نشد مجلس نیز احکام برنامه را به دولت برگرداند به طور حتم مجلس نهم وقتی برای به اتمام رساندن برنامه پنج ساله ششم توسعه ندارد چرا که در ۲ ماهه نخست سال جاری باید بودجه بررسی شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس بعد از تعطیلات نوروز باید کار رسیدگی به بودجه را به پایان برساند، گفت: به طور حتم برنامه ششم توسعه در مجلس دهم بررسی خواهد شد.

کولیوند در پایان با اشاره به تمدید برنامه پنجم توسعه، گفت: با توجه به اینکه کشور نمی تواند بدون احکام برنامه کار را جلو ببرد یک سال برنامه پنج تمدید شد اما طبق تبصره موجود هرگاه برنامه پنج ساله ششم تصویب شود برنامه پنج ساله پنجم ملغی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار