تقی کهوریان در دیدار با کارکنان دفتر امور روستایی استانداری با اشاره به اهتمام دولت در امر اشتغال و بهبود معیشت روستائیان گفت:ارتقاء شاخص های توسعه و بهبود آن بخصوص در بخش های اقتصادی نظیر اشتغال جوانان روستایی و معیشت خانواده های روستایی از مهمترین برنامه های دولت در حوضه روستا است که به همبن منظور نیز باید با برنامه ریزی جامعی رئوس فعالیت ها و مسئولیت های دهیاری ها نیز ساماندهی شود.
وی افزود:با سیاستگذاری های دولت و ارائه مشوق ها به سرمایه گذاری ها در بخش روستا؛ برای استقرار فعالیت های تولیدی که اشتغال زایی دارند در مناطق روستایی باید تلاش شود و در این رابطه کارشناسان دفتر روستایی نقش مهمی را برعهده دارند.
معاون امور عمرانی استاندارادامه داد:شناسایی و معرفی مزیت های سرمایه گذاری در مناطق روستایی متناسب با ظرفیت موجود در منطقه، جلب مشارکت روستاییان در تشکیل تعاونی های روستایی و آموزش و ارائه راهکارهای مفید برای اجرایی طرح های عمرانی و تولیدی تاثیرگذاردر توسعه متوازن در مناطق روستایی از مهمترین وظایف مدیران و کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در سال 95 است.
تقی کهوریان با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه و تعویق یکساله زمان اجرای آن از سوی مجلس شواری اسلامی نیز اظهار داشت:در نخستین اقدام باید یک برنامه کوتاه مدت یکساله برای سال 95 تدوین شود و در آن گامهای که برای توسعه و عمران روستا لازم است تبیین شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد:انجام کار براساس برنامه مشخص ، جدیت در کار و پیشبرد برنامه و نظارت و پایش کارها براساس طراحی ها انجام شده از مسئولیت های مهم دفتر امور روستایی است که باید با اهتمام جدی و هماهنگی و انسجام میان دستگاههای اجرایی در حوزه روستا اهداف ترسیم شده محقق شود.
در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر امور روستایی و معاونین و کارشناسان این دفتر در خصوص فعالیت ها، برنامه ها و موانع و مشکلات در اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی در مناطق روستایی گزارش دادند.