کد خبر: ۲۰۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 06 April 2016


مسئول قرارگاه جهادی البرز با اشاره به اینکه نزدیک به ۶ روستا تحت پوشش جهادی دانشجویان البرزی قرار گرفته است گفت: مجموعه افراد ثابت و متغیر در گروه‌های جهادی استان البرز فعال در سلفچگان استان قم نزدیک به ۱۰۰ نفر است.

فرشاد نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به استقبال مردم مناطق محروم از گروه‌های جهادی البرز در سلفچگان استان قم اظهار داشت: جمعیت در کلاس‌هایی که توسط دانشجویان جهادگر برگزار می‌شود، هر روز رو به افزایش است.

مسئول قرارگاه جهادی دانشجویی شهید «حمید جهانبخش» استان البرز با بیان اینکه گروه‌های جهادی بحث اقتصاد مقاومتی را در این منطقه به شکل عملی درآورده‌اند گفت: کارگاه‌هایی در زمینه‌های پرورش قارچ،‌ چرم‌دوزی، ربان‌دوزی و تزئینات داخلی منزل در حال اجرا است.

وی با اشاره به مباحث فرهنگی و آموزشی، افزود: در این منطقه کارگاه‌های تخصصی کودک در سنین مختلف و کارگاه تخصصی در مورد تربیت صحیح فرزندان برای والدین برگزار می‌شود.

نصیری ضمن اشاره به برگزاری دوره‌هایی برای نوجوانان، گفت: این دوره‌ها در زمینه احکام، فضای مجازی و تلفن‌های هوشمند برای نوجوانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی نیز توسط گروه‌های جهادی البرز در منطقه شروع شده است افزود: فعالیت‌هایی نظیر محوطه‌سازی،‌ بهسازی سرویس بهداشتی مدرسه و پوشش پشت‌بام انجام شده است.

نصیری با اشاره به اینکه نزدیک به 6 روستا تحت پوشش جهادی دانشجویان البرزی قرار گرفته است،‌ گفت: افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های جهادی در روزهای اول نزدیک به 5 الی 10 نفر بودند، اما در حال حاضر تعداد افراد حاضر در کلاس‌ها به 20 الی 25 نفر می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر در یکی از روستاها تعداد افراد استقبال کننده و حاضر در کلاس به 50 نفر رسیده است.

مسئول قرارگاه جهادی دانشجویی شهید حمید جهانبخش استان البرز با بیان اینکه در بین جهادگران البرزی در سلفچگان نخبه سال 2008 حضور دارد گفت: در گروه نیز متخصصینی نظیر دکترای عمران،‌ کارشناس کامپیوتر و استاد دانشگاه حضور دارند که سبب اجرای بهتر برنامه‌های جهادی شده‌اند.

نصیری با اشاره به عملیات‌هایی نظیر سم پاشی، کشاورزی و واکسن طیور در منطقه افزود: در حال حاضر در 24 ساعت نزدیک به 4 کیلومتر عملیات لایروبی توسط دانشجویان جهادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه افراد ثابت در گروه‌های جهادی استان البرز حاضر در استان قم نزدیک به 80 نفر است گفت: تعداد افراد متغیر گروه نیز نزدیک به 20 نفر است که در کل نزدیک به 100 نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار