مروری بر روزنامه های شنبه 21 فروردین،
موضوع روز انرژی هسته ای، برجام دو امریکایی! و همچنین اظهارات رئیس جمهور در باب درشتگویی هنر نیست در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. با این حال موضوعاتی از قبیل تحولات منطقه ای و همچنین و ماجرای گذشت از پول میلیاردی از موضوعات مهم دیگر امروز است.
کد خبر: ۲۰۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 09 April 2016

موضوع روز انرژی هسته ای، برجام دو امریکایی! و همچنین اظهارات رئیس جمهور در باب درشتگویی هنر نیست در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. با این حال موضوعاتی از قبیل تحولات منطقه ای و همچنین و ماجرای گذشت از پول میلیاردی از موضوعات مهم دیگر امروز است.

به گزارش«تابناک»، دو روزنامه کیهان و وطن امروز در تیترهای امروز خود به موضوع برجام دو امریکایی پرداخته اند. کیهان در تیتری با عنوان«رونمایی آمریکا از برجام 2 ، مهار قدرت منطقه‌ای ایران » و وطن امروز با تیتر« به‌دنبال برجام موشکی» به این موضوع پرداخته اند. این روزنامه ها در این گزارشها با توجه به صحبت های اخیر وزیر خارجه امریکا می نویسند:« پروژه برجام موشکی برای خلع سلاح ایران از سوی آمریکایی‌ها و دوستان منطقه‌ای آنها در حال پیگیری است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا طی یک سفر منطقه‌ای با حضور در بحرین، وفاداری و دوستی خود با عربستان و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس را مجدد اعلام کرد و گفت ایران باید آماده گفت‌وگو درباره ترتیبات جدید برای کاهش برنامه موشکی خود باشد! کری البته این را هم گفت که ایران باید خود را آماده همکاری با آمریکا درباره سوریه و عراق کند! این اظهارات کری البته با اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه عربستان سعودی نیز همراه شد. به گزارش «وطن امروز»، پس از آنکه توئیت اکبر هاشمی‌رفسنجانی علیه برنامه موشکی ایران در دولت آمریکا دریافت شد؛ جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما پیام دریافت این توئیت را اعلام کرد و گفت در ایران دیدگاه‌های مختلفی درباره توان موشکی این کشور وجود دارد. »


«روزنامه شرق» نیز در ادامه کشمکش های انتخاباتی در گفت و گویی با محمدرضا باهنر نایب رئیس فعلی مجلس به لیست اصولگرایان می پردازد. این روزنامه در این گفت و گو با عنوان«ما به سهم‌مان راضی بودیم » به نقل از باهنر می نویسد:« ن اصولا فكر می‌كردم فضای تهران دو‌قطبی نباید بشود. فكر می‌كردم سه‌قطبی می‌شود. یك فهرست اصلاح‌طلب، اصولگرا و معتدل؛ چنان‌که در گذشته هم ما یك فهرست سوم داشتیم و هنوز هم این بحث هست و شاید جزء سؤال‌های بعدی شما باشد. اصلاح‌طلبان مدعی‌اند ما در كل كشور بردیم. ما این ادعا را قبول نداریم. البته من همیشه می‌گویم نهایتا انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس نشان خواهد داد چه جریانی برده است. واقعا معتقد هستم در انتخابات رقابت می‌كنیم و بعد از انتخابات باید رفاقت كنیم. من صراحتا می‌گویم برخی دوستان شاید معتقد باشند مجلس را باید واگذار كنیم تا برای ریاست‌جمهوری میوه‌اش را بچینیم. من اصلا این تحلیل را قبول ندارم. شاید اواخر امسال به این نتجه برسیم كه در انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت كنیم، اما آن را باید گذاشت برای وقتش. الان كلی كار هست و كسانی كه وارد مجلس شده‌‌اند، باید همه همتشان را صرف حل مسائل مردم كنند. شاید نخستین كار مجلس آینده هم بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه باشد. كاری كه ما فرصت آن را پیدا نكردیم. اگر بازگردیم به بحث اصلی و اینكه شاید برخی اصولگرایان نگاهشان این باشد كه ریاست مجلس را به اصلاح‌طلبان واگذار كنند، من به شما می‌گویم، نه اینكه تحلیل بكنم؛ طرفداران این نگاه طیف بسیار كوچكی از اصولگرایان هستند. اكثریت اعتقاد دارند نباید فرصت‌ها را از دست داد. من یك نكته را هم اضافه كنم؛ هر كدام از این دو جریان كه اكثریت شدند، دیكتاتوری اكثریت در مجلس اصلا معنا ندارد. اینکه هنگامی که طیفی ٥٥ یا ٦٠ درصد شد بگوید من همه‌چیز را می‌خواهم بگیرم، مثل هیأت‌رئیسه، رؤسای كمیسیون‌ها و... اصلا نمی‌تواند كار را جلو ببرد. هیأت‌رئیسه و رئیس مجلس باید با همه مجلس كار كند.»


«روزنامه ایران» نیز در گفت و گویی با کارگر فضای سبز که از 2 امتحان امانتداری سربلند بیرون آمد با تیتری با عنوان«گذشت از پول بادآورده میلیاردی» به نقل از رسول نوری می نویسد:« کارگر امانتدار فضای سبز شهرداری کوهسار ساوجبلاغ که با پیدا کردن کیف میلیاردی آن را به صاحبش بازگردانده بود با بیان اینکه رسم امانتداری را از پدر و مادرش آموخته است گفت اگر صدبار دیگر در این مسیر قرار بگیرم از این امتحان سربلند بیرون خواهم آمد.رسول نوری کارگر 38 ساله که تاکنون دوبار کیف پر از پول و جواهرات و اسناد را به صاحب شان بازگردانده است»

ماجرای گذشت از پول بادآورده میلیاردی/ وعده‌هاي شیرین پادشاه سعودی به مصر


«روزنامه شهروند نیز در کاریکاتوز زیر به صحبت های اخیر در مورد وضعیت آب آشامیدنی در نوشهر پرداخته است.


«روزنامه مردم سالاری نیز در گزارشی به سفر اخیر پادشاه عربستان به مصر رپداخته است و مدعی شده است که ملک سلمان با وعده های شیرین به مصر رفته است. این روزنامه در این گزارش با عنوان« رياض دنبال شراکت با قاهره » می نویسد:« عربستان درچارچوب مقابله با پيامدهاي بهار عربي نتوانست مانع برافتادن ديکتاتوري حسني مبارك در مصر شود. ولي دو سال بعد، يعني در سال 2013 با حمايت از ارتش مصر در كودتا عليه محمد مرسي، دربيرون‌كردن اخوان‌المسلمين ازصحنه سياسي مصر نقشي عمده داشت. نکته مضحک اينجاست که «محمدمرسي» رئيس جمهوري مخلوع مصر به همراه اخواني‌ها براي دل رياض دست به هرکاري زدند اما در نهايت نيز قرباني خشم فروخفته سعودي‌ها از انقلاب آوريل مصر شد. اززمان كودتا عربستان براي بهبود وضعيت اقتصادي مصر كمك‌هاي مالي هنگفتي به اين كشور كرده است.رسانه‌ها و مقامات مصري به طور گسترده و با آب و تاب از سفر ملک سلمان استقبال کرده و مقالات و تحليل‌ها و مصاحبه‌ها و خبرهاي فراوان و البته غلوآميزي درباره اين سفر و شخص پادشاه سعودي منتشر کرده اند. قاهره چشم به شيتيل‌هاي سعودي دوخته‌اند. ارزش سرمايه شركت‌هاي سعودي فعال درمصر درمجموع به 27 ميليارد و 893 ميليون دلار مي‌رسد كه دربخش صنايع، ساخت‌ وساز، گردشگري، ارتباطات، خدمات و كشاورزي متمركز است.

ماجرای گذشت از پول بادآورده میلیاردی/ وعده‌هاي شیرین پادشاه سعودی به مصر

در حال حاضر نيز كه به دليل اقدامات تروريستي سفر گردشگران به مصر با ركود روبرو است، اين كشور بيش از پيش به كمك‌هاي عربستان و ساير كشورهاي عرب خليج‌فارس نيازمند است. به شکلي پنهان عربستان به شدت نگران اين است که اختلافات در مورد مسئله جنگ سوريه و بحران يمن موجب فاصله گرفتن قاهره از رياض شود. در ميان کشمکش‌هاي خاورميانه که عثماني‌ها متحدين استراتژيک سعودي‌ها در جدال با دمشق هستند‌، قاهره با آنکارا به دليل حمايت اردوغان از اخوان‌المسلمين ظرف 3 سال گذشته بگومگوهاي تندي داشته است.عربستان در چارچوب مناقشات منطقه‌اي خود با ايران حسابي عمده بر روي مصر باز كرده است. رياض مي‌خواهد که قاهره به عنوان پايتخت پرنفوذ دنياي عرب‌ در جدال با ايران در کنار آنکارا متحد جنگ افروزي‌هاي آنها باشد.مسئله اساسي که السيسي را به عنوان رئيس‌جمهوي مصر مي‌رنجاند يا حتي وادار به تمکين مي‌کند اين است که در صورت تمرد قاهره وقوع يک کودتا يا حملات بي رحمانه تروريستي از صحراي سينا انتقام بديهي به نظر مي‌رسد.» 


«روزنامه جوان نیز در عکس یک امروز خود به موضوع بابک زنجانی می پردازد. این روزنامه در این گزارش با عنوان«بابک فهرست خارجي داد » می نویسد:« بابك زنجاني كه اين روزها خود را در يك قدمي طناب دار مي‌بيند، به منظور تسويه بدهي، فهرست اموال خارجي را خود به همراه يک وکالت بلاعزل به شرکت نفت داد تا از اين طريق بتواند از كابوس اعدام رهايي يابد، اما بايد ديد اين اقدام وي همچون وعده‌هاي پيشينش دروغ است يا اينكه صحت دارد.

ماجرای گذشت از پول بادآورده میلیاردی/ وعده‌هاي شیرین پادشاه سعودی به مصر

بابك زنجاني، متهم نفتي بزرگ تا پيش از اين بارها و بارها اعلام كرده كه بدهي‌هاي خود را به وزارت نفت پرداخت خواهد كرد اما تمامي حرف‌ها و وعده‌هايش توزرد از آب درآمد تا اينكه دادگاه در اواخر سال گذشته حكم اعدام بابك زنجاني را اعلام كرد كه هم براي افكار عمومي و هم گويا براي خود بابك زنجاني اين حكم شوك بزرگي بود، اما اين حكم دادگاه نشان داد كه دادگاه با مفسدان اقتصادي با قاطعيت برخورد مي‌كند. کوهپايه‌زاده به اقدام جديد موکلش در راستاي جبران خسارت و استيفاي حقوق بيت‌المال اشاره کرد و افزود: پس از صدور رأي اعدام از سوي دادگاه بدوي، امانتداران زنجاني در کشورهاي ديگر، زمينه را براي تعرض به اموال موکلم مساعد ديدند و با خوشحالي زايدالوصفي از همکاري براي استرداد وجوه و اموال سرباز زدند. در همين راستا، موکلم به تازگي در جلسه‌اي با حضور مسئولان دادستاني و شرکت نفت، به طور مبسوط درباره اموال خارجي خود صحبت و راهکارهاي لازم را براي استيفاي اموال خارج از کشور در اختيار آنها گذاشت و به طور مشخص و با جزئيات اعلام کرده که کدام يک از اموال را مي‌توان الان پيگيري کرد. موکلم اموال را مشخص کرده و راهکارهاي لازم را با جزئيات به مسئولان دادستاني و شرکت نفت ارائه کرده است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار