نماينده ولي فقيه در استان البرز:
امام جمعه كرج تاكيد كرد: والدين شهدا ديگر به سن پيري رسيده اند و بايد تا قبل از اينكه از دنيا بروند كارهاي نرم افزاري بر روي آن ها صورت بگيرد وگرنه تحريف ها صورت مي گيرد و نسل بعد اين وقايع را قصه مي دانند.
کد خبر: ۲۱۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 14 April 2016
نماينده ولي فقيه در استان البرز و امام جمعه كرج گفت: توسعه فرهنگ ايثار و شهادت بايستي به يك جريان تبديل شود زيرا هرچه در اين خصوص كار شود باز هم براي كار بيشتر جاي دارد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي حسيني همداني روز پنجشنبه در ديدار با قائم مقام سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور كه در دفتر وي انجام شد، ضمن تبريك فرارسيدن ايام و اعياد ماه رجب، افزود: مردم دائم در حال ايجاد هستند و عده اي مي آيند و عده اي از دنيا مي روند و بايستي انسان هاي جديد با فرهنگ ايثار و شهادت آشنا شوند.
وي يكي از مسائل پيش روي انقلاب را بحث تحريف انقلاب دانست و اظهار داشت: نمودهاي تحريف انقلاب در بخش هاي مختلف خود را نشان مي دهد كه شعارها، آرمان ها، ارزش ها و بسترهاي اصلي را مورد هدف قرار مي دهد.
وي عامل اصلي حركت انقلاب را شهادت طلبي عنوان كرد و گفت: اگر روحيه شهادت طلبي در امام (ره) و مردم نبود اين فرهنگ در بين جوانان توسعه پيدا نمي كرد و حركتي ايجاد نمي شد.
امام جمعه كرج، شهادت مبارزين انقلابي قبل از پيروزي انقلاب و شكنجه آن ها را عاملي براي حركت بيشتر جوانان در زمان قبل از پيروزي انقلاب و ادامه آن در دوران دفاع مقدس برشمرد.
وي افزود: بعضي از مسائل همچون گفتمان انقلاب اسلامي و پرداختن به فرهنگ ايثار و شهادت و ترويج آن از تحريف و بي راهه رفتن انقلاب جلوگيري مي كند لذا هرچه در اين زمينه كمتر كار شود فضا براي كار دشمنان بيشتر مي شود.
نماينده ولي فقيه در استان البرز به راه هاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت اشاره كرد و بيان داشت: زماني المان هايي براي شهدا درست مي كردند ولي بايستي نرم افزاري تر عمل كرد تا نسل جديد فاصله اي با نسل قبلي نداشته باشند.
وي گفت: بايستي در اين مسير از آموزش و پرورش كمك بگيريم تا برنامه هايي را براي دانش آموزان بخصوص مقطع ابتدائي داشته باشند و اين برنامه ها را به صورت مرتب مدرسه به مدرسه و كلاس به كلاس اجرا كنند.
وي راه اندازي اتاق فكر را براي برنامه ريزي اجراي طرح هاي مختلف در اين مسير را يكي از ضروريات دانست و افزود: بايستي مجموعه اي را براي جلوگيري از خاموش شدن اين تفكر به كار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني همداني برگزاري كنگره ها، يادواره ها و نوشتن كتاب و... را بسيار خوب دانست ولي بيان داشت: اين برنامه ها مخاطبيني محدود دارد و بايد كاري كرد كه عامه مردم بتوانند از آن استفاده كنند و مخاطبيني را هدف قرار دهيم كه از اين مسير دور هستند.
وي بازخواني وصيت نامه شهدا و ايجاد نرم افزارهائي براي كودكان ونوجوانان را از ديگر راهكارهاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت براي نسل جديد برشمرد و گفت: چندي است كه در استان هيجاني ايجاد شده و ائمه جمعه و برخي ديگر از مسئولين استاني در حال حركت هستند و ساعاتي از ماه را به ديدار از خانواده شهدا اختصاص مي دهند.
امام جمعه كرج تاكيد كرد: والدين شهدا ديگر به سن پيري رسيده اند و بايد تا قبل از اينكه از دنيا بروند كارهاي نرم افزاري بر روي آن ها صورت بگيرد وگرنه تحريف ها صورت مي گيرد و نسل بعد اين وقايع را قصه مي دانند.
نماينده ولي فقيه در استان البرز در ادامه به توجه بيشتر به جانبازان تاكيد كرد و گفت: هريك از جانبازان همچون يك اعلاميه، پوستر جنگ و يك جريان هستند و بايستي براي جانبازان نيز يادواره برگزار كنيد.
وي از قائم مقام سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خواست تا برگزاري يادواره و كنگره تكريم از جانبازان را در دستور كار خود قرار دهند و آن را در بين دستگاه هاي ديگر نيز توسعه دهند.
نماينده ولي فقيه در استان البرز در ادامه سخنان خود به ساماندهي گلزار شهدا اشاره كرد و گفت: تعداد زيادي از مزار شهداي استان البرز در گلزار شهداي امامزاده محمد (ع) قرار دارد و به عنوان چهارمين گلزار شهداي كشور از آن نام برده مي شود.
وي تصريح كرد: در اين گلزار تعداد زيادي از فرماندهان و سرداران درجه يك دوران دفاع مقدس آرميده اند كه با ديدن مزار آن ها مي توان ديد كه نه تكريمي از آن ها شده و نه يادماني براي آن ها احداث شده و نيازمند اين هستيم تمام مزار شهدا در اين گلزار ساماندهي شود.
امام جمعه كرج با تاكيد بر اينكه امامزاده محمد (ع) يكي از امامزادگان واجب التعظيم است كه تعداد زيادي از اولياي خدا (شهدا) نيز در آن مكان آرميده اند، گفت: تاكنون جلسات زيادي براي ساماندهي اين گلزار برگزار شده ولي دولت در البرز مستعجل است و از زمان تشكيل استان البرز تا كنون چهار استاندار عوض شده اند.
وي ادامه داد: طرح ساماندهي اين گلزار بايستي با مشاركت دولت و مردم انجام شود و اين طرح را به لحاظ اينكه البرز گذرگاه حدود 13 استان كشور است ملي ديده شود و اعتبار ملي به آن اختصاص دهند.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني همداني در ادامه به بحث دانشگاه علمي كاربردي بنياد شهيد در البرز اشاره كرد و گفت: در ابتداي تاسيس اين دانشگاه؛ دانشجوي زيادي براي آن وجود نداشت ولي اكنون دانشجويان در اين دانشگاه سرريز شده اند.
وي با اشاره به اينكه در اين دانشگاه علوم قرآني نيز تدريس مي شود، افزود: موقوفه اي در كرج از حاج ترخاني وجود دارد كه قسمتي از آن حدود 27 هكتار مساحت دارد و اين واقف در نيت خود احداث دانشگاه، حوزه علميه و مراكز قرآني را قيد كرده اند.
امام جمعه كرج ادامه داد: در صورتيكه بنياد شهيد سرمايه گذاري لازم را براي ساخت دانشگاه در اين موقوفه داشته باشد مي توان دانشگاه بين المللي بنياد شهيد را راه اندازي كرد كه سرمايه مناسبي براي اين سازمان نيز مي شود.
وي همچنين به نصب سازه هائي منقش به تصاوير و جملاتي از شهدا در حاشيه اتوبان كرج- تهران و استفاده معنوي مردم و مسافرين از آن ها در مواقع ترافيك را از ديگر پيشنهادات خود دانست.
يكي ديگر از پيشنهادات حجت الاسلام والمسلمين حسيني همداني استفاده بهينه از ظرفيت نيروهاي در حالت اشتغال دانست و بيان داشت: البرز استاني صنعتي و كشاورزي است و مي توان براي استفاده بهينه از اين منابع انساني و مادي، اين افراد را در اين بخش ها به كار گرفت.
امام جمعه كرج توجه بيشتر به بحث روحي و رواني خانواده شهدا را از ديگر پيشنهادات خود عنوان كرد و گفت: اين خانواده ها از دو جانب داخلي و خارجي تحت فشار هستند كه عده اي مي گويند چرا فرزندانتان رفتند و شهيد شدند و عده اي مي گويند تمام امكانات استخدامي و دانشگاهي در اختيار شماست و از اين لحاظ در فشار روحي قرار دارند.
وي افزود: بهتر است در برنامه هاي پايش سلامت از خانواده شهدا از روان پزشكان و روان شناسان خوبي براي بهبود وضعيت اين خانواده ها استفاده كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار