هشدار خطیب جمعه کرج به کارشکنان
خطیب جمعه کرج یادآور شد: عده‌ای در داخل کشور قصد دارند که منویات آمریکا و غرب را به اسم و عناوین دهان پرکن عملیاتی کنند که لازم است مردم در این زمینه بصیرت لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۲۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 15 April 2016
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای برای اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند، گفت: برخی نیز تلاش می‌کنند که اقتصاد مقاومتی ناکارآمد جلوه داده شود و یا آن را به بیراهه بکشند.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) شخصیتی بی‌نظیر و مظهر اسمای الهی است و هر کسی توان معرفی ایشان را ندارد.

وی با بیان اینکه علی(ع) را باید پیامبر خدا(ص) معرفی کند و گفته‌های خود حضرت نیز این شناخت را برای ما به وجود می‌آورد، گفت: نهج‌البلاغه گوشه‌ای از علم، دانش، اخلاق، عبادت و بندگی این مرد بزرگ را معرفی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه بعد از وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) شخصیتی مانند حضرت علی (ع) وجود ندارد، بیان کرد: امام علی(ع) ساده زیست بود و این مرد بزرگ غذایی مانند نان جو داشته که با سختی و با شکستن زانو آن را مصرف می‌کرد.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه کسی نمی‌تواند مانند حضرت علی(ع) باشد، گفت: شیعه حضرت علی (ع) نیز باید تبعیت‌کننده از آن حضرت باشد و به خواسته‌های امام خود در راستای تلاش برای اجرای دستورات دین در همه شئون عمل نماید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه امام(ع) در همه شئون الگو است، بیان کرد: امام مثل خورشید در همه زمان‌ها برای همه نورافشانی دارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به الگوگیری از امام علی (ع) برای شعارهای ما اظهار داشت: تمام زندگی حضرت علی (ع) کار بود و دائما امام در حال کار و تلاش بود و حتی در زمانی که ایشان حاکم بود کار انجام می‌داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه امام علی (ع) علی‌رغم اینکه بسیار کار می‌کرد اما در موقع مصرف قناعت می‌کرد، گفت: این شیوه امام نوعی از اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه ما کار کم و مصرف زیاد است، افزود: این روش برعکس روش امام علی (ع) است.

امام جمعه کرج با اشاره به ولادت حضرت جواد (ع) گفت: دوران زندگی این امام نیز مانند سایر امامان سخت و پرخطر بود ولی حضرت وظایف امامت را به خوبی انجام دادند و مانند پدر بزرگوارشان در جبهه سیاست، فرهنگ، اندیشه و فکر روشنگری می‌کردند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی ادامه داد: شبهه افکنی‌های فرقه‌هایی دوران امام را پر کرده بود و افراد تمایل به فرقه‌ها داشتند و این وضعیت امام را بر این داشت تا در حوزه فرهنگ تشییع در مقابل این افراد موضع‌گیری کند و مناظراتی با برخی از علمای آنها داشت که در این مناظرات پیروز شد.

وی تصریح کرد: امام جواد(ع) از هر فرصتی برای نشان دادن بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی خلفا استفاده می‌کرد و دستگاه خلافت درصدد از بین بردن کرامت و شخصیت امام جواد (ع) بود که در این راه شکست خورد و با این که سن حضرت کم بود در هنگام راه رفتن در کوچه‌ها مردم متراکم توقف کرده تا هیبت و وقار جضرت را ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در مدت زمان عمر کوتاه امام جواد(ع) ایشان 110 شاگرد تربیت شد تا این شاگردان بتوانند پیام خاندان نبوت و امامت را به دیگران منتقل کنند، گفت: 26 تن از شاگردان امام جواد(ع) 78 کتاب مهم و پرمحتوی را نوشتند.

اعتکاف تدبیری از سوی دین برای نجات بشر بحران زده است

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف، یادآور شد: مسئله اعتکاف تدبیری از سوی دین برای نجات بشر بحران زده و غرق شده در مادیات است و اسلام برای ابعاد معنوی برنامه دارد تا انسان از تراز خارج نشود و اعتکاف جزیی از برنامه جامع تربیتی است که برای رشد انسان لازم است.

وی تاکید کرد: اعتکاف یک برنامه خاص است و مربوط به همه مردم نیست و مربوط به افرادی است که به درکی در این زمینه می‌رسند که مدت زمانی را از مردم فاصله گرفته و به خودشان بپردازند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اعتکاف تاثیرات فراوانی در اجتماع دارد، گفت: توقف سه روزه در مسجد و برنامه‌ریزی برای آینده از اهداف مهم اعتکاف است و امیدواریم که همه بتوانند از این موضوع بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در تکریم نیروهای مسلح تاکید کردند که نیروهای مسلح ایران تنها نیروی مسلح کارامد و مکتبی جهان است که در کشوری با استقلال سیاسی انجام وظیفه می‌کند.

شهادت 4 مدافع حرم ارتش حکایت از دشمن‌شناسی این نیرو دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه این عزیزان در موقع لزوم از کیان انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، گفت: شهادت 4 مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبازره با گروه‌های تکفیری حکایت از بصیرت و دشمن شناسی و همت بالای این نیرو دارد.

امام‌جمعه کرج ضمن اشاره با توان دفاعی کشورمان در مقابله با استکبار و اعلام آمادگی این کارامدی در مانور پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: توان دفاعی کشور هرچقدر بالاتر باشد به انقلاب و اسلام خدمت کرده‌ایم و دشمن را از خود دور می‌کنیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد که ایران اسلامی توانمند باشد،گفت: دشمن برای رسیدن به اهداف خود نمی‌خواهد که ما قدرتمند باشیم.

وی با بیان اینکه باید تا حد توان محکم باشیم تا قدرت بازدارندگی داشته باشیم، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با انواع حیله‌ها با کمک عناصر داخلی و بوق‌های تبلیغاتی قصد دارند که مردم ما را از ادامه مسیر انقلاب بترسانند و یک هیجانی برای خارج کردن مردم از صحنه طراحی می‌کنند.

ملت ایران با تهدید و تحریم از اصول و آرمانهای خود عقب‌نشینی نمی‌کند

امام جمعه کرج تصریح کرد: پیام روشن این رزمایش به دنیای استکبار این است که ما را نترسانید و ملت ایران با تهدید و تحریم از اصول و آرمانهای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مقامات غربی اینگونه دیکته می‌کنند که تحریم‌ها تاثیرگذار بوده است و باید برای گرفتن امتیازات دیگر از این حربه استفاده کرد، افزود: یکی از این مقامات در چند روز گذشته اعلام کرده که دلیل عدم سرمایه‌گذاری در ایران به خاطر مسائل هسته‌ای نیست بلکه ایران باید سیاست‌های دیگر خود را تغییر دهد.

خطیب جمعه کرج  یادآور شد: عده‌ای در داخل کشور قصد دارند که منویات آمریکا و غرب را به اسم و عناوین دهان پرکن عملیاتی کنند که لازم است مردم در این زمینه بصیرت لازم را داشته باشند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه عده‌ای به اسم برجام درصدد تغییر باورهای مردم هستند، گفت: عده‌ای کاری می‌کنند که غرب به فشار به ایران تشویق شود و این اقدام بدون توجه به عقبه و نتیجه است.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در مورد بی‌اعتمادی به غرب به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: غرب به خاطر ضربات سنگی که از جمهوری اسلامی خورده از انواع حربه‌ها برای منزوی کردن ایران استقاده می‌کند که برای خود در جهان آبرو بخرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سروصدای غرب و ادعای مبارزه با ترروریست گفت: برای اسلام و بیداری اسلامی تهدیدی بزرگی مانند گروه‌های تکفیری را ساختند که این گروه‌ها برای کشورهای حامی آنها نیز در حال حاضر خطرآفرین هستند.

در مسائل اقتصادی تنها راه نجات اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی است

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با برخی مسئولان خارجی بر حمایت ائتلاف‌های ضدداعش از این گروه‌ها بیاناتی داشته‌اند، گفت: در مسائل داخلی به‌ویژه اقتصادی تنها راه نجات اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه عده‌ای برای اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند، اظهار داشت: برخی نیز تلاش می‌کنند که اقتصاد مقاومتی ناکارآمد جلوه داده شود و یا آن را به بیراهه بکشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مصرف کالای داخلی باید برای جلوگیری از بیکاری کارگران توصیه و ترویج شود،گفت: باید شعاری در این زمینه درست شود که ایرانی کالای ایرانی بخرد تا کارگری بیکار نشود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه واردات کالا سبب بیکاری کارگران صنایع داخلی می‌شود، گفت: در راه‌اندازی کارخانه‌های داخلی اولویت ها و نیازمندی‌ها باید مد نظر قرار گیرد تا راه نفوذ برای دشمن هموار نشود و اولویت‌سنجی باید در افتتاح کارخانه‌جات خارجی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه نیازمندیها در استان نیز باید مد نظر باشد، گفت: این نیازمندیها نباید برای یک قشر و گروه خاص بوده بلکه باید متعلق به همه اقشار جامعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است راه‌اندازی برخی کارخانه‌جات تبعات بدی داشته باشد، گفت: باید در زمینه نفوذ دشمن در این زمینه مراقبت لازم صورت گیرد و مسیر برای دشمن هموار نشود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به روز دوم اردیبهشت سالروز انقلاب فرهنگی و وضعیت دانشگاه‌ها در آن برهه گفت: دوستان جوان باید در این زمینه و وضعیت دانشجویان در آن زمان مطالعه کنند و بدانند که وضعیت آن روز دانشگاه‌ها به چه صورت بوده است.

مسئولان البرز دست نیروهای ارزشی را برای توسعه گفتمان انقلاب اسلامی باز بگذارند

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه در حال حاضر نیز باید مسئولانی فهیم و بصیر در راس دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی قرار گیرند، تصریح کرد: خدای ناکرده مسئولان فرهنگی نباید به دلخواه دشمنان انقلاب کار کنند و نباید گذاشت در دانشگاه‌ها به اسم فرهنگ و امور فرهنگی اقدامات خلاف شرع و حرام صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها در استان البرز گفت: در استان خودمان مسئولان به داد دانشگاه برسند و دست نیروهای ارزشی و ولایی را برای توسعه و تبلیغ ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی باز بگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه عده‌ای افراد موذی در جایگاه‌ها رخنه کرده‌اند، افزود: این افراد اجازه حضور افراد اصیل و نیروهای کارآمد در این مسندها را نمی‌دهند و باعث انحراف می‌شوند.

سپاه در همه عرصه‌ها پا به پای انقلاب جلو آمده است

آیت الله حسینی‌همدانی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران اظهار داشت: این روز را به همه پاسداران تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت: سپاه از بدو تاسیس در همه عرصه‌ها پا به پای انقلاب جلو آمده و بنا به ماموریت‌های محوله اقدامات خوبی انجام داده و فعالیت‌های فراوانی داشته است.

امام جمعه کرج با اشاره به شیطنت‌های انجام گرفته در اجلاس کشورهای اسلامی گفت: همه این شیطنت‌ها برای حفط اسراییل است و عوامل دست نشانده آمریکا برای حفظ سگ تعلیم دیده آن تلاش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار