کد خبر: ۲۱۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 24 April 2016


مدیرکل اداره راه‌ و شهرسازی استان البرز گفت: به زودی و طی روزهای آینده جاده آتشگاه ـ چالوس افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

ابوالفضل باقرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز که از آن به درستی تحت عنوان شاهراه ارتباطی پایتخت یاد می‌شود، استان تهران و شهر تهران بزرگ را به بیش از 13 استان کشور متصل می‌کند.

وی افزود: البرز دارای چند محور و بزرگراه و آزادراه مهم است که مهمترین آنها مربوط به آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و جاده چالوس می‌شود.

مدیرکل اداره راه‌ و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: این استان به تنهایی حدود 16 درصد بار ترافیکی کشور را بر دوش می‌کشد و در روزهای تعطیل و ایامی مانند نوروز، شاهد ترافیک بسیار سنگین در محورهای مختلف استان البرز هستیم.

باقرنیا گفت: بر اساس آمارهای موجود آزادراه تهران – کرج و جاده چالوس جزو پرترددترین محورهای خاورمیانه هستند و اگر برای رفع این معضل، راهکار جدی اندیشیده نشود، در آینده نزدیک ترافیک محورهای فوق هزینه‌های بسیار سنگینی را به مردم و کشور و به ویژه استان البرز تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به شرایط جاده چالوس گفت: این محور که جزو پرترددترین محورهای برون‌شهری و جاده‌ای کشور است، دیگر گنجایش ورود خودروی جدید را ندارد.

مدیرکل اداره راه‌ و شهرسازی استان البرز بیان داشت: بنابراین لازم است که محورهای جایگزین را پیش‌بینی کرده و بخشی از ترافیک جاده چالوس را به این محورها هدایت کنیم.

باقرنیا افزود: برای این منظور پروژه آتشگاه – چالوس پیش‌بینی شد که خوشبختانه کار احداث این محور که در حقیقت جاده چالوس – نوجان – آتشگاه بوده، رو به پایان است.

وی اظهار داشت: این محور به صورت کمکی پیش‌بینی شده تا در زمان‌های اوج ترافیک از جمله عصر روزهای جمعه که جاده چالوس یک طرفه می‌شود، بخشی از بار ترافیکی به این جاده منتقل شود.

مدیرکل اداره راه‌ و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: جاده آتشگاه – چالوس به طول 11 کیلومتر احداث شده و طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار