کد خبر: ۲۱۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 24 April 2016


فرماندار فردیس گفت: با تصویب ستاد ساماندهی ساخت و ساز‌های غیرمجاز این شهرستان، سازندگان غیرمجاز به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

علی‌قنبر زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلاتی که شهرهای پر جمعیت را رنج می‌دهد، معضل ساخت و ساز غیرمجاز است.

وی افزود: این معضل ضمن اینکه سیمای شهر را زشت و نازیبا می‌کند آسیب جدی برای سلامت شهروندان داشته و از سوی دیگر هزینه‌های هنگفتی را نیز به مدیریت شهری تحمیل می‌کند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان فردیس تصریح کرد: متاسفانه معضل و مشکل ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در شهرستان موجب گلایه جدی شهروندان بوده و عده‌ای سودجو با ساخت و ساز غیر مجاز ضمن تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهر، سلامت مردم را نیز به خطر می‌اندازند.

زمانی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای مقابله با این معضل اندیشیده شده است، گفت: در آخرین جلسه ستاد ساماندهی ساخت و ساز‌های غیر مجاز این شهرستان تصمیم‌های بسیار خوبی در این زمینه اتخاذ شده و تمام دستگاه‌های عضو موظف هستند به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

وی در ادامه به تشریح مصوبات فوق پرداخت و گفت: در ستاد ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید شد که باید برخورد با سازندگانی که قانون را رعایت نمی‌کنند، سریع و قاطع باشد.

فرماندار فردیس بیان داشت: بنابراین مقرر شد تا متخلفان از سوی دستگاه‌های مربوطه به ویژه شهرداری‌ شناسایی و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شوند.

زمانی افزود: همچنین مقرر شد که املاک و زمین‌هایی که به هر دلیل ساخت و ساز در آنها غیر قانونی است، از طریق نصب تابلوهایی به مردم معرفی شده تا مردم اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف برای برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز گفت: از نیروی انتظامی نیز خواسته شد تا همکاری و هماهنگی ویژه‌ای با شهرداری و دستگاه قضایی برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشد.

زمانی در پایان تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم اهداف و برنامه‌هایی که در این زمینه داریم را به طور کامل اجرا کنیم، نیازمند همراهی و تعامل شهروندان هستیم و اگر آنها تعامل نزدیکی با دستگاه‌های مربوطه داشته باشند، می‌توانیم ساخت و ساز غیرمجاز در فردیس را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار