کد خبر: ۲۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 12 April 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه تشکل همیاران آب در البرز راه‌اندازی می‌شود، گفت: این امر سبب می‌شود تا در گستره بزر‌گ‌تر نسبت به حفظ منابع آبی اقدام کرد.
بهزاد پارسا در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در سال جاری راه‌اندازی تشکل‌ و طرح همیاران آب منطقه‌ای در دستور کار است، اظهار داشت: این امر سبب می‌شود تا در گستره بزر‌گ‌تر نسبت به حفظ منابع آبی و در نهایت دشت‌های استان البرز اقدام کرد.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته استان البرز تنهاز از 12 و نیم میلیون مترمکعب حجم سد طالقان استفاده می‌کرد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر این آمار به 35 میلیون متر مکعب استفاده از حجم آب سد طالقان برای تامین آب شرب مردم استان البرز رسیده است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای البرز با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان البرز در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در این سفر مصوب شد 12میلیون مترمکعب از تخصیص آب شرب استان البرز از سد طالقان برداشت شود.
پارسا با اشاره به اینکه  که 6 میلیون متر مکعب ازمیزان آب تخصیصی در سال جاری عملیاتی می‌شود و میزان برداشت از اب سد طالقان به 41 میلیون متر مکعب می‌رسد، تصریح کرد: برداشت 6 میلیون متر مکعب دیگر از این میزان در سال آینده عملیاتی و میزان آب تخصیصی از سد طالقان به استان البرز به  47میلیون مترمکعب می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اینکه محل احداث تسویه خانه آب کرج جانمایی شده است، اظهار داشت: طرح احداث تسویه‌خانه توسط مشاوران ارائه شده و در مراحل نهایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه این پروژه امسال شروع به کار می‌کند، خاطرنشان کرد: احداث تسویه خانه سد کرج به منظور تخصیص حق آبه این سد به استان البرز امسال عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز یادآور شد: زمین تسویه‌خانه آب کرج توسط شهرداری به سازمان آب و فاضلاب  البرز واگذار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار