کد خبر: ۲۲۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 28 April 2016


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به نقش مهم پژوهش در بین دانش‌آموزان گفت: انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مدارس پررنگ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، وحید یعقوبی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار اولین دوره مسابقات استانی پژوهش‌سرای معلم در استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌ها در برنامه کاری مدارس توجه به عملیاتی کردن فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در بین دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: نقش پژوهش و تحقیق بر کسی پوشیده نیست، لذا باید با توجه به اهمیت این موضوع فرهنگ تحقیق و پژوهش را از همان دوران کودکی و نوجوانی در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با بیان اینکه باید برخی پرسش‌های دانش‌آموزان به صورت علمی به آنها آموزش داده شود، افزود: می‌توان به برخی از سئوالات دانش‌آموزان طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی را ارائه داد تا آنها با انجام تحقیق و پژوهش بتوانند به سئوالات خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: با انجام تحقیق و پژوهش می‌توانیم دانش‌آموزان را تشویق و ترغیب به انجام فعالیت‌های گروهی کرده و توانایی‌های آنها را مورد سنجش قرار دهیم.

یعقوبی با بیان اینکه دانش‌آموزان روحیه پرسش‌گری و کنجکاوی دارند، خاطرنشان کرد: این روحیه پرسش‌گری و جنجکاو بودن باید در بین دانش‌آموزان تقویت شود، لذا برای رسیدن به این مهم باید انجام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی را بیش از پیش در بین دانش‌آموزان رشد دهیم.

وی به برگزاری اولین دوره از مسابقات استانی پژوهش‌سرای معلم در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اشاره کرد و گفت: 550 اثر به دبیرخانه این ستاد ارسال شده است.

به گفته وی داوری آثار دانش‌آموزان البرزی در این دوره از مسابقات برعهده چهار داور است، نتایج این دوره از مسابقات اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار