کد خبر: ۲۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۴ 13 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: در 14 شهریور سال 86 خبری به نقل از مدير وقت مجموعه تاريخي نياوران منتشر شد که حاکی از كشف يك كيف متعلق به شاه مخلوع در صندوق عقب خودروي رولز رويس او بود.
در خبر فوق آمده بود که صندوق عقب خودروي "رولز رويس" شاه مخلوع كه در انبار مجموعه نگهداري مي‌شد پس از گذشت بيش از 30 سال از انقلاب اسلامي به تازگي باز شده است كه يك كيف چرمي متعلق به محمد رضا پهلوي در آن وجود دارد.
علیرضا مقیمی درباره محتويات اين كيف اظهار داشت: بخشي از اسناد اداري و اسناد متعلق به جنگ جهاني دوم در كيف موجود است. نامه‌‌اي از وزير امور خارجه به شاه و پوشه متعلق به وزير امور خارجه نيز بخشي از محتويات داخل كيف است.
به گفته مدير وقت مجموعه تاريخي نياوران، كيف چرمي قهوه‌اي شاه مخلوع در همان سال 57 در جريان انقلاب شكوهمند ايران، در صندوق عقب خودروي رولز رويس شاه قرار گرفته شده است.
مقيمي ادامه داد: از اين خودرو در دنيا تنها 2 نمونه وجود دارد.
وي درباره نحوه چگونگي كشف اين كيف گفت: اين كيف زماني كشف شد كه قرار شد مجموعه نياوران به مناسبت عيد فطر امسال نمايشگاهي از خودروهاي دربار برپا كند. در اين نمايشگاه كه قرار است 4 خودرو و 8 موتور سيكلت به نمايش گذاشته شود، خودروي رولز رويس شاه مخلوع نيز به نمايش گذاشته مي‌شود.
مدير وقت مجموعه تاريخي نياوران تأكيد كرد: خودروي شاه مخلوع براي نخستين بار است كه به نمايش گذاشته مي‌شود و طي اين سال‌ها سوئيچ اين خودرو موجود نبوده است.
در آن زمان خبر فوق جنجال بسیاری در کشور به راه انداخت و تا مدتها این خبر سرتیتر بسیاری از رسانه ها بود.
حتی گزارش هایی مبنی بر وجود اسناد محرمانه در این کیف منتشر شد و بسیاری به دنبال آن بودند که اسناد محرمانه پرده از کدام راز بر می دارد.
در آن زمان صداوسيما و رسانه‌هاي مختلف توسط مقيمي براي پوشش اين خبر عجيب به محل كاخ موزه نياوران دعوت شدند و مانور رسانه‌اي فراواني روي اين موضوع داده شد.
مقیمی بعدها به سمت مدیر عاملی منطقه آزاد ارس منصوب شد، اما عمر مدیریتی وی طولانی نبود و مقیمی از سوی نهادهای قضایی دستگیر شد.
4 سال بعد و در پنجم تیر سال 90 نیز سايت نسيم نوشت كه عليرضا مقيمي مدير وقت كاخ موزه نياوران كه به عنوان مديرعامل منطقه آزاد ارس منصوب و چند روز پيش نيز دستگير شد، در اولين اظهارات خود پس از دستگيري گفته است: شايعه كشف اسناد از كيف شاه در كاخ نياوران با طراحي حميد بقايي (از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد) براي انحراف افكار عمومي از سخنان جنجالي وي درباره تركيه صورت گرفت.
حميد بقايي در سال 89 نماينده وقت رئيس‌جمهور در آسيا بود و طی اظهار نظری، كشتار ارامنه در سال 1915 ميلادي توسط امپراتوري عثماني را "نسل‎كشي" دانست كه اين اظهارات با واكنش تركيه مواجه شد و وزير خارجه اين كشور خواستار ارايه توضيح ايران در مورد سخنان بقايي شد.
حال چند سال پس از این رخدادهای عجیب و غریب خبری دیگری، اما بدون منبع در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از کشف پارکینگ خودروهای کلاسیک در کاخ شمس دارد.
اما روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی البرز این شایعات را تکذیب کرده است.
مجید طاهری فر مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی البرز در اظهاراتی که خبرگزاری مهر منتشر کرده، با تاکید بر اینکه خبر فوق غیر رسمی و بدون استناد است، می گوید: این اخبار با انتشار در شبکه های اجتماعی موجی به راه می اندازد و به همین منظور از مردم می خواهیم که به اخبار بدون منبع توجه نکنند.
وی ضمن تکذیب مضمون این خبر مجهول و غیر رسمی اعلام  کرد: در مجموعه تاریخی فرهنگی مروارید کرج هیچگونه حفاری صورت نگرفته است که منجر به کشف یا دسترسی به فضایی باشد که قابلیت اطلاع رسانی را داشته باشد.
طاهری فر در پایان گفت: توجه به این نکته ضروری است که تصاویر همراه این اخبار مربوط به مزرعه ای است در ایالت آریزونا که توسط یک فرد پرتقالی خریداری شده و در سوله انتهای زمین که از ۳۵ سال پیش متروکه بوده است این خودروها یافت شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار