کد خبر: ۲۲۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 01 May 2016


مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز از افزایش دمای هوا در این استان طی روزهای آینده خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد ناپایداری‌های جوی به دلیل ورود سامانه بارشی از غرب به کشور بودیم که این سامانه در آب و هوای البرز نیز تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: این شرایط موجب شد تا در روزهای جمعه و شنبه گذشته شاهد آسمان نیمه ابری، رعد و برق و بارش‌های پراکنده به ویژه در ارتفاعات استان باشیم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: اما امروز شاهد کاهش ابرها در آسمان و افزایش شدت وزش باد بودیم.

رحمانیان گفت: با این وجود از فردا و با افزایش شدت وزش باد بر حجم ابرها در آسمان افزوده شده و شاهد رگبار پراکنده به ویژه در ارتفاعات، رعد و برق خواهیم بود.

وی بیان داشت: این وضعیت در روز سه‌شنبه نیز تداوم خواهد داشت و در روز چهارشنبه از حجم ابرها کاسته می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز با اشاره به کاهش حدود 3 درجه‌ای دمای هوای استان البرز از عصر روز جمعه گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد افزایش دمای هوا بودیم، اما از عصر جمعه و همچنین در روز شنبه حدود 3 درجه دمای هوای کاهش یافت.

رحمانیان افزود: اما با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی از فردا دمای هوا در استان البرز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: روز گذشته حداکثر دما در شهرستان کرج حدود 27 درجه بالای صفر گزارش شد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با یک درجه افزایش، دمای این شهرستان در گرم‌ترین ساعات به 28 درجه بالای صفر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار