کد خبر: ۲۲۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 03 May 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج از ارائه آخرین اخطار به بیمارستان‌های فاقد تصفیه فاضلاب در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا لشگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های محیط زیست، حفظ و نگهداری منابع آب شرب و مصرفی مردم از هرگونه آلایندگی است.

وی تصریح کرد: به طور قطع اگر در این زمینه کوچک‌ترین غفلتی انجام دهیم، با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده و سلامت جامعه به خطر جدی می‌افتد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج افزود: در این زمینه دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی نیز ورود کرده و طرح‌ها و تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.

لشگری افزود: به عنوان نمونه دولت و شورای عالی امنیت ملی در خصوص حفظ و نگهداری و محافظت از منابع آب و به ویژه منابعی که به عنوان آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکید ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: در یکی از آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های شورای عالی امنیت ملی درباره مقابله با آلودگی منابع آب شرب به طور ویژه تاکید شده است که تمام بیمارستان‌ها باید به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج در پاسخ به این پرسش که آیا بیمارستان‌های این شهرستان مصوبه فوق را رعایت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر 13 بیمارستان در شهرستان کرج دایر است که از این تعداد تنها پنج بیمارستان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند.

لشگری بیان داشت: با توجه به اینکه باید تا پایان سال تمام بیمارستان‌ها به این سیستم مجهز شوند، به هشت بیمارستان باقی‌مانده آخرین اخطارها داده شده است.

وی افزود: از این تعداد 6 بیمارستان برنامه‌های خود را ارائه کرده و بر اساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده،‌ مکلف شدند که تا پایان سال سیستم تصفیه فاضلاب خود را راه‌اندازی کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اظهار داشت: متاسفانه سه بیمارستان تاکنون اقدامی نکرده‌اند که در مورد آنها برخورد قاطعانه خواهیم داشت، چراکه سلامت مردم موضوعی نیست که بخواهیم از کنار آن به راحتی عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار