رئيس پليس فتا البرزگفت : فردي كه با ارسال پيامك شماره حساب ارسالي جهت واريز اشتباه بوده لطف كنيد مبالغ را به اين حساب واريز كنيد به شهروندان، 400 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود دراين استان دستگير شد.
کد خبر: ۲۲۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 09 May 2016
 سرهنگ محمد اقبالي روز دوشنبه افزود: عامل كلاهبرداري پيامكي در سطح كشور كه با ارسال پيامك به شهروندان با مضمون( شماره حساب ارسالي جهت واريز اشتباه بوده است، مبالغ را به اين حساب واريز كنيد) از آنان كلاهبرداري مي كرد، از سوي ماموران پليس فتاي البرز شناسايي و دستگير شد.
وي اضافه كرد: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اين كه فريب پيامك كلاهبرداري را خورده و از حساب خود مبلغي را به حساب متهم انتقال داده است، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت.
وي در ادامه افزود: در بررسي اظهارات شاكي پرونده مشخص شد كه شاكي، مبلغي را به فردي بدهكار بوده است كه در صدد واريز وجوه به حساب فرد مورد نظر ، به دستگاه خود پرداز مراجعه مي كند كه در اين حين با دريافت پيامكي با مضمون ( شماره حساب ارسالي جهت واريز اشتباه بوده لطف كنيد مبالغ را به اين حساب واريز كنيد) بدون توجه به شماره پيامك، مبلغ مورد نظر را به حساب فرد ديگري واريز كرده و به اين شيوه با يك اقدام از پيش طراحي شده در دام كلاهبردار اينترنتي افتاده است.
اقبالي اظهار داشت: با توجه به اظهارات شاكي، كارآگاهان تحقيقات خود را در فضاي سايبري آغاز و پس از بررسي هاي تخصصي و جمع آوري اسناد و مدارك الكترونيكي، متهم را شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه وي را در غرب شهر تهران دستگير كردند.
وي خاطر نشان كرد: متهم به ناچار در برابر مدارك و مستندات موجود به كلاهبرداري اينترنتي اعتراف كرد و اذعان داشت تا كنون به اين شيوه، مبلغ 400 ميليون ريال از حساب شهروندان كلاهبرداري كرده است.
وي افزود: فرد كلاهبردار از طريق نرم افزار به گروه زيادي از مشتركان تلفن هاي همراه، پيامك را ارسال مي كرده است و به صورت اتفاقي افرادي كه در ساعات اوليه صبح در صدد واريز وجوه به حساب افراد مورد نظر خود بودند، طعمه فرد كلاهبردار قرار مي گرفتند و پول را به حساب ارسالي واريز مي كردند.
رئيس پليس فتا البرز به شهروندان هشدار داد: كلاهبرداري پيامكي يكي از شايع ترين نوع كلاهبرداري است كه افراد شياد از ساده انديشي مردم سوء استفاده و اقدام به كلاهبرداري و سرقت از حساب آنها مي كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار